توصیه های رحیمی به شهرداری ها در خصوص ارسال تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به شورای شهر
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
رحیمی

محمد کاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با اظهار نگرانی در مورد برخی شهرداری ها که تاکنون موفق به ارائه تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به شورای شهر نشده اند، مواردی را جهت اهمیت موضوع بیان کرد که لازم است دقت کافی و وافی در ارائه پیشنهادات انجام شود.

محمد کاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، نسبت به عدم تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ها در مهلت قانونی تذکر داد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار، دستورالعمل اجرایی عناوین عوارض و بهای خدمات و ترتیبات وصول آن از سوی وزیر محترم کشور در پایان آذرماه اعلام شده است. بدین ترتیب و مستفاد از این قانون و دستورالعمل های اجرایی، فردا آخرین مهلت ارسال تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به شورای شهر از طرف شهرداری ها است.

رحیمی با اظهار نگرانی در مورد برخی شهرداری ها که تاکنون موفق به ارائه پیشنهادات خود به شورای شهر نشده اند، مواردی را جهت اهمیت موضوع بیان کرد که لازم است دقت کافی و وافی در ارائه پیشنهادات انجام شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در ادامه پیشنهادات خود را اینگونه شرح داد: ۱-شهرداری ها در پیشنهادات خود دقت کنند که نرخ تعرفه بیشتر از نرخ تورم افزایش پیدا نکند. در این زمینه مرجع تصمیم گیری در مورد آمار تورم، مرکز آمار ایران است. ۲- شهرداری ها، تغییرات دستورالعمل جدیدی که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است را حتما در پیشنهادات عوارض و بهای سال ۱۴۰۳ اعمال کنند. ۴- شوراهای شهر حتما تا ۱۵ بهمن، تعرفه را تصویب کرده و گرنه قابلیت اجرایی ندارد. ۵-شوراها حتما از الان نوبت روزنامه کثیرالانتشار گرفته که تا قبل از ۳۰ بهمن اعلان عمومی شود.

رحیمی در پایان بیان کرد: عدم تصویب و اعلان عمومی تعرفه عوارض و بهای خدمات در مهلت قانونی مقرر، می تواند عواقب قضایی برای مسئولان مربوطه در هر مرحله از این فرآیند داشته باشد. بنابراین شایسته است، شهرداران، مدیران درآمد شهرداری ها، اعضای شوراها و اعضای کمیته انطباق، در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی