نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: ۱۸۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی در انتظار حل مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
اعظمی

اعظمی با اشاره به پرداخت نشدن حق و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی به مدت 4 ماه گفت: این عزیزان نه قرارداد مکتوب دارند و نه حقوقشان پرداخت می‌شود و از این رو بسیاری از آن‌ها تحصن کرده‌اند که ضرر آن برای دانش آموزان است.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت بد معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 6 هزار نیروی خرید خدمات به کار گرفته شده اند اما از ابتدای مهر به اضافه اردیبهشت ما سال جاری هیچ حق الزحمه ای به این عزیزان پرداخت نشده است.

وی افزود: حتی این عزیزان بیمه و قراردادی هم امضا نکرده اند و از ابتدای مهر بدون هیچ سندی در مدارس حاضر شدند و تاکنون وزارت آموزش و پرورش اقدامی برای عقد قرارداد با معلمان خرید خدمات انجام نداده است و واقعا مشخص نیست که آیا این‌ها نیروی آموزش و پرورش هستند یا نیستند. اگر هستند چرا قراردادی بسته نمی‌شود و اگر نیستند چرا به صورت رایگان کار می‌کنند؟ بنابراین لازم است تکلیف مشخص شود.

اعظمی تصریح کرد: متاسفانه این مشکل در کل کشور وجود دارد و وزارت آموزش و پرورش تاکنون هیچ گونه واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است. در کل کشور 18 هزار نفر به صورت معلم خرید خدمات مشغول به کار هستند که 6 هزار نفر یعنی یک سوم از این تعداد در سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد معلم خرید خدمات را داشته و پیرو آن بیشترین مشکل را در این زمینه دارد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: معلمان خرید خدمات اکنون دست به اعتصاب زده و اعلام کرده‌اند تا مشکل قرارداد و پرداخت حقوق حل نشود سر کلاس نمی‌روند و در این میان بیشترین زیان را دانش آموزان می‌کنند و از درس باز می‌مانند.

وی توضیح داد: اگر هر کلاس را 30 نفر در نظر بگیریم و آن را بر تعداد معلم ضرب کنیم بالغ بر 560 هزار دانش آموز در کل کشور و حدود 180 هزار دانش آموز در استان سیستان و بلوچستان درگیر این مشکل هستند و از این اختلال آسیب می‌بینند.

اعظمی اظهار کرد: این مشکلات بارها از سوی فعالان و دلسوزان آموزشی کشور به گوش مسئولان رسیده است اما متاسفانه تاکنون هیچ واکنشی از سوی مسئولان دیده نشده است و توجهی به این مهم صورت نمی‌گیرد.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: ما از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم به این مسئله ورود کرده و مشکل را برطرف کنند. معلمان خرید خدمات همان زحمتی را می‌کشند که معلمان رسمی و پیمانی و قراردادی می‌کشند و لازم است که این افراد که به خدمات آن‌ها نیز نیاز است در قالب آزمون‌های داخلی استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند و یا این افراد مشمول آمار ماده 289000 اسفند ماه شوند و در دل همین 90 هزار استخدامی مورد نیاز آموزش و پرورش گنجانده شوند تا هم مسئله خرید خدمات از بین برود و هم این عزیزان با انگیزه بیشتر و خیالی آسوده تر به کار خود ادامه دهند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی