نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: هزینه بالای سرویس مدارس، سبب ترک تحصیل دانش آموزان در سیستان و بلوچستان می‌شود
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
اعظمی

اعظمی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان با مشکلات زیادی رو به روست، گفت: بالا بودن هزینه رفت و آمد از خانه تا مدرسه است به دلیل بُعد مسافت، سبب ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود.

فارق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‎ها، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به صورت ریشه ای در حوزه آموزش و پرورش مشکل دارد.

وی افزود: هر سال با آغاز سال تحصیلی مشکلات آموزش و پرورش بار دیگر به چشم می‌آیند و این زخم سر باز می کند و در نهایت با وجود تمام اعتراض ها و گوش زدها با پایان سال تحصیلی به فراموشی سپرده می شود و این چرخه هر سال ادامه دارد.

اعظمی تصریح کرد: اکنون نیز با وجود شروع گذشت کمتر از 2 ماه از آغاز سال تحصیلی طرح سرویس مرکزی در استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استان پهناور کشور ناقص مانده است. پراکندگی جمعیت در کشورمان به طور متوسط در هر کیلومتر 45 نفر و در استان ما در هر کیلومتر 15 نفر است.  از این رو، طرح سرویس « روستا مرکزی» در استان ما، ناقص مانده است.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: مبلغ ناچیز را آموزش و پرورش درحد 2 میلیون تومان پرداخت می‌کند و مابقی برعهده خانواده دانش آموزان قرار می‌دهند که باعث ترک تحصیل گسترده دانش آموزان شده است.

وی بیان کرد: از نهادهای خیریه مانند بنیاد برکت درخواست داریم در این زمینه وارد کرده و مشکلات دانش آموزان سیستان و بلوچستانی را برطرف کنند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی