نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: هفته فرهنگی جهرم، 20 تا 26 آبان برگزار می‌شود/ دعوت از مردم جهت حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی جهرم
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
محمدکاظم رحیمی

محمدکاظم رحیمی با بیان اینکه هفته فرهنگی جهرم، 20 تا 26 آبان برگزار می‌شود، از آحاد مردم جهت حضور در برنامه‌های هفته فرهنگ جهرم دعوت کرد.

محمدکاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها به بحث و بررسی در مورد تاریخ سیاسی و اقتصادی جهرم پرداخت و از برنامه‌های گرامی‌داشت هفته جهرم که هرساله از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود، صحبت کرد.

رحیمی اظهار داشت: جهرم بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر نیمهٔ جنوبی استان فارس، دومین شهر وسیع و سومین شهر پرجمعیت در کل استان و هشتمین شهر بزرگ جنوب ایران است. قدمت و دیرینگی این شهر به حدی است که فردوسی حکیم در شاهنامه ۸ بار از این منطقه نام برده است.

وی در مورد جایگاه جهرم در انقلاب اسلامی، عنوان نمود: جهرم از معدود شهرهایی بود که جرقه‌های انقلاب اسلامی در حوالی سال ۱۳۴۲ در آن زده شد، به‌طوری‌ که حکومت پهلوی مجبور شد نام جهرم را جزو یازده شهری قرار دهد که در آن حکومت نظامی اعلام شده و در این میان هدایت و رهبری مردم جهرم توسط سید حسین آیت‌الهی نقش بسزایی داشت.

سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها افزود: در جریان تظاهرات مردم جهرم در دورهٔ انقلاب اسلامی، ۱۱ نفر به شهادت رسیدند و جهرم این افتخار را دارد که اولین بانوی شهید انقلاب (بانو معصومه زارعیان) و کم سن ترین شهید دوران انقلاب( شهید محمد اسدی) از این خاک پاک بوده اند. این در حالی است که بیش از ۱۲۰۰ شهید در جریان جنگ تحمیلی و ۱۱ شهید مدافع حرم از دیگر افتخارات این شهرستان است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اقتصاد جهرم در حال حاضر بیش از هر چیزی بر پایه سه رکن، مرکبات، نخیلات و اقتصاد حوزه درمان استوار است. تولید سالانه بیش از یک میلیون تن انواع مرکبات از جمله لیمو، پرتقال، لیموترش و نارنگی و هم چنین بیش از ۴۰ هزارتن خرما در سال، جهرم را به شهر چتر سبز و بزرگترین باغ شهر ایران، شهره کرده است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، گفت: این در حالی است که توسعه این شهرستان در حوزه درمان طی سال های اخیر نیز موجب شده است تا مراجعان زیادی(قریب نیم میلیون نفر در سال) از اقصی نقاط استان فارس به خصوص از جنوب این استان، جهت انجام امورات درمانی به این شهرستان سفر کنند. دارا بودن سه بیمارستان مجهز و تخصصی در شهر جهرم این ظرفیت بزرگ را ایجاد نموده است. به خصوص آن که بدانیم، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا این شهرستان که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است، بزرگترین بیمارستان شهرستان‌های استان فارس و بزرگترین پروژه بهداشت و درمانی دولتی پس از انقلاب در این استان به‌شمار می‌رود.

رحیمی تصریح کرد: پرداختن به تاریخ و جغرافیا و اقتصاد جهرم می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد و تطویل آن از حوصله این گفتگو خارج است.

 وی با دعوت از همه مردم عزیز ایران برای حضور در برنامه های هفته فرهنگی جهرم، اعلام نمود که این برنامه ها به گونه ای در نظر گرفته شده که تمامی آحاد مختلف مردم بتوانند در آن نقش‌آفرین بوده و در این رویداد که از 20 لغایت 26 آبان ماه برگزار می‌شود، تلاش شده تا ویژگی‌های فرهنگی این شهرستان از طرق مختلف به جامعه، مردم استان و کشور معرفی شود.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی