نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: کمبود برق در برخی از شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی سبب فرار سرمایه‌گذاران می‌شود
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
روحی

روحی با بیان اینکه جذب سرمایه نیاز به زیرساخت‌های ابتدایی دارد گفت: در صورتی که نبود امکانات اولیه مانند شبکه برق سبب انصراف سرمایه داران از سرمایه گذاری در شهرک‌های خراسان جنوبی می‌شود.

حسین روحی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: با توجه به نرخ تورم در کشور، پس‌انداز مالی به امری غیرقابل دسترس بدل شده است. از این رو مردم برای گذران امور خود با راه اندازی کسب و کار نیاز به دریافت وام و اعتبارات کلان دارند. از این رو وام‌هایی که توسط بنیاد برکت یا برخی از بانک‌ها اعطا می‌شود چندان کارساز نیستند. بنابراین درخواست ما این است که سقف اعطای وام افزایش یابد تا مردم بتوانند استفاده لازم از تسهیلات را ببرند.

وی افزود: وام‌های بنیاد به کارگاه‌های بزرگ تعلق نمی‌گیرد و باید در مرکز برای آن تصیمیم‌گیری گردد. باید این روند تسهیل شود. چرا که تشکیل کارگاه‌های بزرگ به معنای اشتغال زایی بیشتر و تولید ثروت فراوان‌تر است و طبیعتا نیاز به سرمایه گذاری بیشتری هم دارد.

روحی ادامه داد: اعطای وام بیشتر به مشاغل خانگی تعلق می‌گیرد. با توجه به اینکه منطقه ما کشاروزی و دامپروری است، ضروری است به این اقشار نیز وام تعلق گیرد و کشاورزان آسان‌تر به اعتبارات دسترسی داشته باشند.

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: برخی از شهرک‌های صنعتی در  خراسان جنوبی مشکلات جدی در حوزه تامین برق دارند. برای نمونه شهر آیسک یک شهر صنعتی است و سرمایه‌گذار کلان دارد. در حال حاضر نیز افرادی هستند که قصد دریافت اعتبارات برای سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارند ولی متاسفانه شبکه برقی وجود ندارد. به همین دلیل کارآفرینان از سرمایه گذاری در این مناطق منصرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه کارهای جدی صورت گیرد، گفت: جذب سرمایه نیاز به زیرساخت دارد. در هیچ نقطه‌ای از جهان شما نمی‌توانید سرمایه و سرمایه گذار جذب کنید مگر زیرساخت‌های سرمایه گذاری را فراهم کرده و سهولت تولید و سود سرمایه گذار را تضمین کنید. متاسفانه بسیاری از شهرک‌های ما تنها اسم شهرک صنعتی را به دوش می‌کشند و ابتدایی و ضروری‌ترین زیرساخت‌ها محروم هستند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی