نماینده چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها: مدیریت شهری به سمت اقتصاد و شهر پایدار حرکت کند
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
باقری

باقری با بیان اینکه شوراها نباید چشم انداز 4 ساله داشته باشند گفت: اعضای شورا باید طوری عمل کنند که از خود میراث گرانبهایی برای شهر به جا بگذارند نه اینکه تنها فعالیت آن‌ها محدود به 4 سال باشد.

محمدیعقوب باقری نماینده استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اهمیت آگاهی اعضای شورا به وظایف و اختیارات خود در قانون اظهار کرد: جامعه شورایی دارای شرح وظایف بسیار و امکانات اندک است.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی مراقب امضاهای خود باشند، افزود: جمعیت شورایی در استان منبع درآمد پایداری ندارد و شوراهای بسیاری از شهرهای بزرگ استان به سختی امور را می‌گذرانند، اما باید سعی شود به سمت اقتصاد و شهر پایدار با ایجاد درآمد برویم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه سال‌ها بعد ردپای آن‌ها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

باقری با بیان اینکه شهرستان‌های محروم در توزیع اعتبارات باید به‌صورت ویژه دیده شوند، تصریح کرد: به جز در چند شهر که دارای جمعیت بالا و درآمد بیشتر و شرایط مساعدتری هستند، مابقی شهرها با بدهی‌های کلان مواجه هستند، بنابراین نیاز است که بیشتر به شهرداری‌ها توجه شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: با تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات به خصوص برای بسط و توسعه کشاورزی، دامپروری و توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در استان باشیم.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و اختصاص ادارات شهرستانی به خانمیرزا افزود: به‌رغم اختصاص نمایندگی ادارات به شهرستان به دلیل کمبود نیرو، امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات کافی همواره با مشکل مواجه هستیم و انتظار داریم جدیت خرج داده شده و ادارات با امکانات کافی در این شهرستان خانمیرزا شوند.

باقری تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خانمیرزا و بخش ارمند به ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است انتظار دارند، ضمن بازدید میدانی، نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

عضو شورای استان چهارمحال و بختیاری با تاکید به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا، افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به‌صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار باشد.

وی گفت: جهت انتقال آب به طرح‌های کشاورزی و مصارف شرب، اعتبارات کمی اختصاص داده می‌شود، از این رو انتظار می‌رود ضمن اهتمام مسئولان به این موضوع، از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیای شهرستان خانمیرزا استفاده شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی