نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها: جاده ازنا به اراک جاده مرگ است / وضع بد بهداشت و درمان شهر ازنا
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
میربراتی

میربراتی با بیان اینکه جاده ازنا به اراک به عنوان جاده مرگ شناخته می شود گفت: این جاده سالانه جان بسیاری از مردم را می گیرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، سید عزیز الله میر براتی نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت های تاریخی است گفت: قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه معادن و کشاورزی از مزیت های ویژه این استان است اما دارای نرخ بیکاری ۱۳/۳ درصدی رتبه پنجم بیکاری در کشور را دارد.

 

وی با بیان اینکه حال بهداشت و درمان در ازنا خوب نیست تصریح کرد: شهرستان ازنا با وجود جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر از وضعیت بهداشت و درمان مطلوبی برخوردار نیست. متاسفانه حداقل امکانات و تجهیزات نیروی انسانی در تک بیمارستان این شهرستان وجود ندارد. چه پدرانی که به امید فرزند دار شدن وارد این بیمارستان شدند و بدون همسر و با فرزندی بدون مادر به خانه برگشتند. 

 

میربراتی افزود: در ۲ سال اخیر مدیریت ناکارآمد مسئولان شبکه بهداشت و درمان استان لرستان و عدم وجود امکانات کافی موجب مرگ ۵ مادر باردار شده است، نه وزارت بهداشت و نه دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه اقدام موثری در این راستا انجام نداده اند. 

 

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: عدم حضور پزشکان متخصص در کلینیک در شیفت عصر و ویزیت تنها ۸ بیمار در شیفت صبح و ارجاع بیماران به مطب شخصی، تعطيل شدن بخش آندوسکوپی بیمارستان امام علی و ارجاع بيماران به بخش خصوصی عدم حضور متخصص جراحی عمومی در ۸ روز از ماه با توجه به تصادفات متعدد در این شهرستان عدم انجام سونوگرافی بیماران سرپایی و ارجاع به بخش خصوصی، عدم ویزیت توسط متخصص زنان در بیمارستان امام علی و اعزام بیماران به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار فوت ۵ مادر باردار در کمتر از ۲ سال که باعث تحت تاثير قرار دادن شاخص کشوری شده است. 

 

وی ادامه داد: تعطیلی دستگاه اکو قلب برای بیماران سرپایی و ارجاع به بخش خصوصی عدم حضور پزشکان عمومی در شیفت‌های دونفره با وجود تک بودن بیمارستان در کل شهرستان که باعث تجمع و معطلی بیماران شده است. تخریب بخش رختشورخانه و استریل بیمارستان و عدم ترمیم و بازسازی و ارجاع وسایل به شهرستان همجوار با شرایط غیراستریل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در داروخانه بیمارستان و ارجاع بیماران به داروخانه‌های خصوصی در سطح شهر تنها درمانگاه شبانه روزی بخش جاپلق که در شهر مومن آباد در سال گذشته با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شد چندين ماه بعد دچار سانحه ی آتش سوزی شد. حال با وجود شبانه روزی بود.

 

میربراتی تصریح کرد: درمانگاه تنها در شیفت صبح مشغول به کار است و در دیگر ساعات روز مردم باید راهی طولانی تا مرکز شهرستان جهت مداوا کنند.

 

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: وزارت محترم راه و شهرسازی تا کی باید شاهد جانباختن عزیزانمان در جاده‌ی ازنا به اراک یا بهتر بگویم جاده‌ی مرگ باشیم. در این شهرستان خانواده‌های زیادی داغدار عزیزان پرپر شده می خود در این جاده می باشند.

 

وی افزود: همین چند سال پیش بود که ۶ جوان ۲۰ ساله در اثر سانحه تصادف در ورودی شهر مومن آباد به علت نداشتن روشنایی و کم بودن عرض جاده جان خود را از دست دادند. 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی