درخواست تعطیلی یک هفته ای شهر شیراز
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
سید عبدالرزاق موسوی

موسوی با بیان اینکه تعطیلی مترو و اتوبوس در شرایط کنونی ضرورت بود، ادامه داد: مترو و اتوبوس تعطیل شد اما وضعیت کسانیکه برای رفتن به سر کار، باید از وسیله عمومی استفاده کنند و امکان تردد با تاکسی را هم ندارند، چه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سیدعبدالرزاق موسوی در یک کنفرانس خبری مجازی با اشاره ارسال به نامه شورائیان شیراز به استاندار فارس مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای شیراز، گفت: این نامه براساس نظر کارشناساشان و متخصصان حوزه درمان و بهداشت تنظیم شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی مترو و اتوبوس در شرایط کنونی ضرورت بود، به بروز مشکلات برای کارمندان و کارگران و شهروندانی که تردد روزانه آنان در شیراز ضروریست، ادامه داد: مترو و اتوبوس تعطیل شد اما وضعیت کسانیکه برای رفتن به سر کار، باید از وسیله عمومی استفاده کنند و امکان تردد با تاکسی را هم ندارند، چه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها و اماکن شهری، بیش از مترو و اتوبوس زمینه را برای ابتلا به کرونا مساعد می‌کند، گفت: طی ماه‌های گذشته، فعالیت اتوبوس و مترو در شیراز با لحاظ کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت بر این موضوع انجام شده است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با تاکید براینکه تعطیلی شورای شهر، باید بدون تاثیر بر روند جاری امور مردم باشد، از اقدامات مناسبی برای ارائه خدمات توسط اعضای شورای شهر به مردم از طریق فضای مجازی خبر داد و تاکید کرد که تعطیلی کارمندان شورا نیازمند مصوبه کشوری است.

موسوی در پاسخ به این سوال که با توجه به ایجاد برخی شائبه‌ها در خصوص اختلاف بین شورا و شهردار، در شیراز، گفت: اصل اختلاف نظر و سلیقه امری غیرقابل انکار است، این موضوع حتی در نهاد خانواده هم که وابستگی و ارتباط عاطفی بنیان آنست، وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اختلاف اگر با منشاء منافع فردی یا حتی گروهی باشد، پسندیده نیست، گفت: اگر پایه اختلاف مبتنی بر برداشت‌های کارشناسانه و تحقیقات و روش‌های فعالیت باشد، باید به عنوان یک نیاز آن را مد نظر داشت، قطعا در تمام مصوبات شورا، آرای کامل اعضا کسب نمی‌شود و همواره شماری موافق و عده‌ای مخالف هستند.

موسوی طبیعت کار شورایی را داشتن نظرات مختلف دانست و احترام گذاشتن به همه نظرات را مهم برشمرد و گفت: شهرداری نیز در حوزه‌های مختلف دارای نظراتی است اما اینکه فرض کنیم این اختلاف نگاه‌ها به این سمت رود که منافع شخصی در میان بیاید در سال سوم شورا کمتر شاهد بوده‌ایم و اکنون در فضای خوبی به سر می بریم.

وی با تاکید بر این نکته که خط قرمز اعضای شورا و مدیران شهرداری شیراز تعهدات نسبت به مردم و قانون است، سئوال و تذکر حق قانونی اعضای شورای شهر است و همکاران ما از این ظرفیت استفاده کرده و خواهند کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به موضوع طرح واگذاری امور باغ‌های قصردشت به منطقه شش شهرداری این کلانشهر نیز گفت: شهرداری به دنبال منابع مالی است و اگر این باغ‌ها در محدوده یک منطقه از شهرداری متمرکز شود احتمال بروز مشکل وجود دارد؛ از دیگر سو پراکندگی باغ‌ها مطرح بود و نهایتا شهردار تصمیم گرفتند که ستاد باغات زیر نظر معاونت شهرسازی فعال باشد.

موسوی اضافه کرد: در توافقات شفاهی با شهردار نیز مقرر شده است که برای حفظ باغ‌های قصردشت سازمان یا شرکتی مستقل که داری استقلال حقوقی باشد ایجاد و با یک هیئت مدیره متشکل از شورا و شهرداری و دیگر نهادهای مدنی اداره شود. قرارست که شهرداری طی یکماه آتی، اساسنامه این طرح را ارائه دهد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها به موضوع واگذاری کمربندی به شورا نیز اشاره و بیان کرد: اخیرا وزیر مسکن و شهرسازی موافقت ضمنی خود با واگذاری کمربندی به شهرداری را اعلام کرده اما برای تملک اراضی تصرف شده پیرامون این محدود حدود 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و چون منابع موجود نیست، از محل واگذاری و تغییر کاربری و همچنین انتفاع شهرداری، اعتبارات مورد نیاز تامین و مشکل مردم حل می‌شود.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که اختلاف نظر بین نطق‌های شوراییان را مطرح کرد، نیز گفت: اینکه اعضای شورا در نطق‌های خود مطالبی را عنوان می‌کنند که شورا از شعارهای خود انحراف پیدا کرده است، پیشنهاد می‌کنم خود این عزیزان مصادیق را اعلام کنند، چرا که بنده مسئول پاسخ به نطق آنها نیستم.

موسوی به موضوع الحاق صدرا به شیراز هم اشاره و با بیان اینکه این موضوع در صلاحیت وزارت کشور است، خاطرنشان کرد: اگر صدرا به شیراز ملحق شود به طور طبیعی مسائل و مشکلات و توسعه آن به نوعی به شورا و شهرداری ارتباط پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی