نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: مواجهه با گرمای بی سابقه بوشهر، راهکار اساسی می طلبد
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
حسینی

حسینی گفت: با توجه به گرم‌تر شدن هوا در هفته آینده، راهکارهایی چون کاهش ساعات کاری ادارات، دورکاری کارمندان و حتی تعطیلی ادارات مورد توجه قرار گیرد تا با مدیریت صحیح، سلامتی مردم تضمین شود.

سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در این استان، گفت: با توجه به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه در کشور، لازم است تا به شرایط بحرانی گرمای هوا در استان بوشهر در روزهای گذشته، بپردازم که منجر به تعطیلی هم نشد.


وی افزود: در یک مقایسه به نظر می‌رسد شهر ساحلی بوشهر با دمای ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۷۰ درصد، بندر گناوه با با دمای ۴۰ درجه و رطوبت بیش از ۹۰ درصد و شهرهای غیرساحلی مانند برازجان و آب‌پخش، با دمای ۴۹ درجه و رطوبت ۵۰ درصد، شرایطی به مراتب دشوارتر از مرکز کشور را تجربه می‌کنند.


عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نظریه اورژانس کشور مبنی بر افزایش مراجعه‌کنندگان بر اثر گرمازدگی خود گویای این ادعا است. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی، از رطوبت هوا کاسته و دما افزایش پیدا خواهد کرد.


حسینی  با بیان اینکه مواجهه با گرمای بی سابقه بوشهر، راهکارهای جدید می طلبد، اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد می‌شود، مدیریت بحران استان بوشهر به جهت چاره‌اندیشی این موضوع و رعایت حال و سلامت مردم و جلوگیری از قطعی برق، نسبت به تشکیل کمیته‌ای متشکل از شرکت مدیریت توزیع برق استان، اداره کل هواشناسی و غیره اقدام نماید و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی را اتخاذ نماید.


وی با خطاب قرار دادن استاندار بوشهر از وی خواست تا با توجه به گرم‌تر شدن هوا در هفته آینده، راهکارهایی چون کاهش ساعات کاری ادارات، دورکاری کارمندان و حتی تعطیلی ادارات را مورد توجه قرار دهد تا با مدیریت صحیح، سلامتی مردم تضمین گردد.


نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در پایان با بیان اینکه دمای احساسی از جانب انسان، بیش از دمای اعلام شده است، گفت: با توجه به استقرار دماسنج‌های سنجش هوا در جعبه‌ای تحت عنوان جعبه اسکرین و قرار دادن آن در فاصله دو متری از سطح زمین، شرایط دمای اعلامی توسط اداره کل هواشناسی در مقایسه با دماسنجی که در سطح زمین قرار دارد و توسط فرد احساس می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ درجه خنک‌تر است که در واقع دمای احساسی ۱۰ تا ۱۵ درجه گرمتر از دمای اعلامی است.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی