نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: ایجاد ثبات مدیریتی برای توسعه شهرستان‌ها و اجرای طرح‌های میان‌مدت ضروری است
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
بذرگری

بذرگری با انتقاد از جابه‌جایی مداوم پست‌های مدیریتی گفت: برای توسعه شهرستان‌ها و اجرای طرح‌های میان مدت و بلند مدت، ثبات مدیریتی ضروری است.

ایرج بذرگری نماینده ی استان البرز و نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه استان البرز با داشتن صنایع بزرگ و موقعیت‌های ویژه در همسایگی پایتخت دارد گفت: این استان یکی از قطب‌های تاثیرگذار در عمده‌ی موقعیت‌های کشور است. همچنین شهرستان طالقان به عنوان پهناورترین شهرستان استان با ظرفیت‌های خاص و طلایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: این شهرستان نقش حیاتی برای استان‌های همجوار است. چراکه که آب آشامیدنی و محصولات مورد نیاز کشاورزی این استان‌ها را تآمین می‌کند. این درصورتی است که خود از این نعمات خدادادی هیچ سهمی ندارد و حتی در قالب حق آبه‌ی فیزیکی یا ریالی نیز بی‌بهره مانده است.

بذرگری ادامه داد: بنده بارها درخصوص موقعیت فوق العاده ارزشمند این شهرستان در صنعت گردشگری در تمام ابعاد آن و‌ پتانسیل‌های فراوان برای ایجاد صنایع اقتصادی سالم و پاک اشاره کرده‌ام، اما متاسفانه کمبود یا نبود امکانات زیرساختی مانند راه‌های مناسب، امکانات رفاهی، بهداشتی و... نگاه گردشگران و یا سرمایه گزاران  را آنچنان که شایسته است معطوف منطقه نکرده است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این شهرستان از سمت غرب به استان قزوین متصل شده و یکی از مسیرهای اصلی پر تردد ارتباطی به راه‌های این استان محسوب می‌شود و در منتهی الیه حوزه‌ی راهداری شهرستان طالقان (روستای انگه تا روستای شکرناب) قرار دارد و متاسفانه مورد کم توجهی این استان واقع شده است. سال‌هاست هیچ گونه مرمت، بازسازی و نگهداری و بهسازی بر این مسیر اعمال نگردیده است و این راه ارتباطی کاملآ فرسوده، آسیب زننده و صعب العبور است.

عضو شورای شهر طالقان بیان کرد: طالقان به شهرستان پاک و سالم باآب و هوای بسیار مطبوع شهره است و می‌بایست در توسعه کسب و کارها نیز به این نکته توجه کرد و به سمت صنایع پاک و غیرآلاینده و متناسب با اکوسیستم منطقه همچون باغداری توسعه یافته، صنایع آبزی پروری، بهره برداری از آب‌های معدنی و... رفت. این مهم نیازمند عزم، اراده و نگرشی نو به فرمایش مقام معظم رهبری کار و همت مضاعف است که بسترها و امکانات را به شیوه ی مدیرت شده در اختیار مردم قرار دهد و این مردم سختکوش با روحیه، همگام با دولت سطح درآمد زایی منطقه را ارتقاء دهند تا جوانان فهیم و باهوش و باسواد این شهرستان درهمین منطقه مشغول بکارشوند و مجبور به مهاجرت نباشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات، پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ما با پیگیری‌های جدی طرحی را به لطف خدا و با همت عزیزان شورای عالی پیگیری و به نتیجه رساندیم که محدودیت طرح‌های هادی از مناطق محروم به شیوه‌ی مدیریت شده برداشته شود و این مناطق نیز توسعه یابند و پس از توسعه یافتگی قوانین در همه جا یکسان اجرا شود.

وی ادامه داد: بدان علت که محدودیت طرح‌های هادی به محرومیت مناطق می‌افزاید، امیدوارم با اجرای این طرح راه پیشرفت و توسعه در مناطق محروم مخصوصآ شهرستان طالقان هموار گردد. طالقان شهرستان ظرفیتهای بی پایان و طلایی است و امروز هر نگاه و برنام‌های که بتواند این ظرفیت‌ها را به منظر تلالو و بهره‌وری برساند قابل تقدیر، ارزشمند و دلسوزانه است و به لطف خدا مسئولان محترم ودلسوز و با اخلاص این شهرستان از این نگاه و تدبیر سازنده برخوردارند.

بذرگری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم مورد طرح و پیگیری، ایجاد ثبات مدیریتی حداقل برای یک دوره در استان و شهرستان‌هاست. وقتی مدیری در جایی منصوب می‌شود قطعا با مطالعات دقیق و حساب شده در آن پست مسئولیتی قرار گرفته و معنایی ندارد که دستخوش صلایق و تحت اعمال نفوذها و فشارهای بعدی کنار گذاشته شود، که این باعث دلسردی و عدم انگیزه‌ی خدمتی در مدیران لایق و شایسته خواهد شد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بنده ضمن تشکر و قدر دانی از مسئولان و مدیران محترم استان مخصوصا شهرستان طالقان، فرماندار دلسوز و پرتلاشمان، بخشداران محترم و دیگر عزیزان  زحمتکش، از وزارت محترم کشور و سایر وزراء محترم و استانداردلسوز، زمان شناس و دانشمندمان انتظار دارم در پشتیبانی وحمایت‌های لازم از این عزیزان که با روحیه‌ی جهادی و انقلابی به معنای واقعی پای درعرصه‌ی خدمت به مردم نهاده‌اند و دلسوزانه حتی به دور دست ترین نقاط  سرکشی کرده و مشکلات مردم را از نزدیک لمس و پیگیری نموده‌اند اهتمام ورزند و نیرو، انگیزه و قوت مضاعفی در تقویت روحیات کار، جهاد و تلاش این عزیزان باشند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی