سخنگوی شورای عالی استان‌ها جزئیات نشست بیست و یکم هیئت رئیسه این شورا را تشریح کرد: از بررسی دستورات شورایی رئیس جمهور تا حضور سرلشکر باقری در اجلاس آینده شورای عالی استان ها
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
سلیمان زاده

ایرج سلیمان زاده سخنگوی شورای عالی استان‌ها جزئیات برگزاری بیست و یکمین جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها که عصر امروز به صورت مجازی برگزار شد را تشریح کرد.

ایرج سلیمان‌زاده سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد برگزاری بیست و یکمین جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها که عصر امروز به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در این نشست نامه رئیس جمهور به وزیر کشور در خصوص شوراها و دستورات سه بندی ایشان مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

وی افزود: با نظر ریاست و اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها مقرر شد پیشنهادات جامعه شورایی به دولت توسط کارشناسان خبره جامعه شورایی تهیه و تدوین شود چرا که این نگرش باعث می‌شود نظام شورایی از تمام ظرفیت‌های موجود خود جهت حل مشکلات و رفع تبعیض‌ها بهره‌مند شود.

سلیمان‌زاده خاطرنشان کرد: طی دیداری که ریاست شورای عالی استان‌ها در هفته جاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌اند، ۱۹ پیشنهاد جامعه شورایی که در کارگروه بررسی قانون برنامه هفتم توسعه تدوین شده بود، به این سازمان جهت استفاده در برنامه هفتم توسعه ارائه شد.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق این پیشنهادات مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و بر نظر شورای عالی استان‌ها و هیئت رئیسه مبنی بر ارائه نقطه نظرات جامعه شورایی در قالب برنامه هفتم توسعه جامه عمل پوشانده شد.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در ادامه نشست امروز هیئت رئیسه مقرر شد نقاط ضعف و قوت مراسم ملی روز شوراها در جهت برنامه‌ریزی مناسب‌تر برای برگزاری این مراسم در سال‌های آتی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین قرار بر این شد تا شوراهای استان‌، فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های خود در هفته شوراها را جهت ارزیابی و مستندسازی به شورای عالی استان‌ها ارائه دهند.

وی بیان داشت: بررسی چارت شورای اسلامی بوشهر و مشهد و افزودن یک بند و سه تبصره به ماده 30 قانون شوراها نیز در جلسه امروز بررسی شد که بعد از بررسی نظرات و پیشنهادات کمیسیون های هشت گانه شورای عالی استان ها در اجلاس آتی این شورا به شور گذاشته می شود.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مسائلی مانند هزینه‌های ستادی شورای عالی استان‌ها و حق الجلسه اعضای شوراهای استان نیز در این نشست مطرح شد و در پایان نیز مقرر شد به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و فعالیت های مثمر ثمر اعضای روابط عمومی شورای عالی استان‌ها از آن ها تقدیر به عمل آید.

 سلیمان زاده همچنین خبر داد: 24 و 25 خرداد ماه، اجلاس هفدهم شورای عالی استان ها برگزار خواهد شد که سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مهمان ویژه این اجلاس خواهند بود.

سخنگوی شورای عالی استان ها در پایان، دهه کرامت و ولادت امام مهربانی ها، امام رضا(ع) را  تبریک و پیشاپیش ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را به همه مردم ایران اسلامی تسلیت گفت.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی