نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: عدم حمایت از بخش کشاورزی گلستان، موجب مهاجرت از روستا به شهر می شود
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
حسینی

حسینی گفت: اگر کشاورزی گلستان شرایط خوبی داشته باشد وضعیت استان هم رونق خواهد گرفت اما با شرایط حال حاضر کشاورزان نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند و متأسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه نشینی شهری هستیم.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی این استان، گفت: بخش کشاورزی دارای پتانسیل های بسیاری است که نقش موثری در توسعه اقتصاد ملی و منطقه ای دارد. این بخش  در صورت  مدیریت توانمند و سرمایه گذاری های درست ، می تواند به  بهبود وضعیت اقتصادی منطقه کمک کند.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی کرده که امرارمعاش این قشر از بخش کشاورزی تأمین می‌شود و اقتصاد استان هم بر پایه‌های کشاورزی می چرخد.

عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی استان شرایط خوبی داشته باشد وضعیت استان هم رونق خواهد گرفت اما با شرایط حال حاضر کشاورزان نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند و متأسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه نشینی شهری هستیم.

حسینی اظهار داشت: فناوریهای نوین و دانش های جدید در بخش کشاورزی استان جایی ندارد، از دیگر سو بالا بودن قیمت ماشین های کشاورزی ، عدم اعطاء تسهیلات کافی برای تامین دستگاههای مکانیزه و پایین بودن درآمد کشاورزان خرد برای خرید و کاربرد ماشین آلات مدرن کشاورزی موجب شده توسعه مکانیزاسیون در استان گلستان با مشکلات متعدد روبرو باشد.

وی بیان داشت: همچنین تأمین آب بخش کشاورزی استان گلستان با مشکلات و چالش های زیادی روبروست. افت شدید سطح آب های زیرزمینی و کاهش آب دهی سایرچشمه ها، چاه ها، قنوات و رودخانه های استان موجب شده تا در خصوص تأمین آب با مشکلات جدی مواجه شویم. 

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در پایان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی این است که ما به سمت صنعتی شدن نرفته‌ایم و هنوز کشت محصولات در گلستان به صورت سنتی انجام می‌شود. تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی گلستان بیشتر خرده مالکی است باید کمک شود تا کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن پیش برود و صنایع تکمیلی و تبدیلی وارد این استان شود.


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی