یادداشت/ احمد صادقی: از امروز تصمیم بگیرید، سال آینده نمایشگاه کتاب را در نمایشگاه بین‌المللی آفتاب برگزار کنید
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
احمد صادقی

احمد صادقی نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها در یادداشتی، مطرح کرد: از امروز تصمیم بگیرید، که برای سال بعد، در نمایشگاه بین‌المللی آفتاب تهران نمایشگاه برگزار کنید. نه عذرخواهی‌تان از کمبود فضا برای حضور مردم در این رویداد بی‌نظیر و نه تلاشتان در دقیقه نود، برای مردم نفعی ندارد!

طبق اعلام قبلی مسئولان قرار بود افتتاح سی و چهارمین نمایشگاه کتاب "به صورت مردمی" و در صحن مصلی برگزار شود، به دلیل شرایط جوی و باران و طوفان در داخل شبستان و کوشک برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با عذرخواهی از حاضران، گفت: «بارش رحمت الهی مکان برگزاری این مراسم را تغییر داد و این ‌مکان شرایط برگزاری مراسم باشکوه را نداشت و همه به دلیل کمبود جا اذیت شدند. البته خدا را شاکریم باران رحمت الهی در این ماه زیبای سال تهران زیبای ما را زیباتر کرد.»

نیمه اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بود که بارش باران موجب آبگرفتگی در سالن‌های موقت نمایشگاه کارنابلد شهر آفتاب شد و به دلایل سیاسی مختلف، کسی از تاختن به شهرداری تهران دریغ نکرد.

اما بعد از گذشت ۵ سال و تکمیل ساختمان تجارت جهانی در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب و اورهال جدی آن در دوره مدیریتی جدید، شهر آفتاب آماده برگزاری نمایشگاه کتاب بود. 

در اسفند ماه امسال وزارت ارشاد لیستی از درخواست‌های خود برای برگزاری نمایشگاه کتاب به شهرداری تهران اعلام کرد. به جز دو مورد که بار مالی داشتند، باقی موضوعات فنی و کارشناسی مورد تایید بود. 

سالن‌های سه‌قلو و سالن ملل شهر آفتاب در سال ۱۴۰۱ با برگزاری بیش از ۲۰ رویداد، اکنون در مرحله بهره‌برداری بدون نقص به سر می‌برند. حضور چشمگیر علاقه‌مندان در نمایشگاه‌های خودرو، موتورسیکلت و کاشی و سرامیک، بدون شک مهر تاییدی بر این ادعاست.

حالا با برگزاری نمایشگاه نفت در نمایشگاه سئول و نمایشگاه کتاب در مصلی، مدیرعامل شهر آفتاب از آغاز فاز جدید ساخت سالن‌های جدید خبر می‌دهد. سالن‌هایی مطابق با طراحی جامع و همانند سالن‌های بی‌نظیر سه‌قلو. 

شورای شهر بودجه قابل توجهی به این موضوع اختصاص داده است و تا پایان سال ساخت این سالن‌ها به پایان می‌رسد و دیگر خبری از سالن‌های موقت و چادر نیست.

و اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفته‌اند که نمایشگاه کتاب را بیش از اینکه عرصه‌ای برای خرید کتاب بدانیم، جشنواره‌ای فرهنگی می‌دانیم که نظیرش در هیچ‌جای دنیا نیست.

و اما جناب وزیر!

مشکلات عدیده در حمل و نقل، امکانات رفاهی و بهداشتی و صف ساندویچ و آب معدنی در دوره قبل هنوز یادمان هست. ترافیک شدید و سختی ‌رفت و آمد با مترو یادمان هست.

این رویداد فرهنگی بی‌نظیر باید در فضای بی‌نظیر نیز برگزار شود. 

از امروز تصمیم بگیرید، که برای سال بعد، در نمایشگاه بین‌المللی آفتاب تهران نمایشگاه برگزار کنید.

نه عذرخواهی‌تان از کمبود فضا برای حضور مردم در این رویداد بی‌نظیر و نه تلاشتان در دقیقه نود، برای مردم نفعی ندارد!


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی