سخنگوی شورای عالی استان‌ها خبر داد: گردهمایی روز ملی شوراها با سخنرانی رئیس جمهور روز شنبه ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
سلیمان زاده

سلیمان زاده با بیان اینکه روز شنبه گردهمایی روز ملی شوراها برگزار می‌شود، گفت: رئیس جمهور سخنران اصلی این گردهمایی خواهد بود.

 سلیمان زاده سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص برگزاری شانزدهمین جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: موضوع اصلی جلسه هیئت رئیسه بررسی نحوه برگزاری روز ملی شوراها بود.

وی افزود: تلاش ما این است که نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را به صورت هفته شوراها برگزار کنیم که از روز شنبه ۹ اردیبهشت و با سخنرانی رئیس جمهور در حضور ۳۵۰۰ نفر از منتخبان شوراهای سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: براین اساس گردهمایی شورائیان سراسر کشور با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر محترم کشور در سالن همایش های وزارت کشور برگزار می‌شود.

سلیمان زاده ادامه داد: همچنین در این برنامه مهدی جمالی نژاد معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی نیز حضور خواهند داشت و یکی از سخنرانان این اجلاس هستند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سخنرانی جناب آقای پرویز سروری رئیس محترم شورای عالی استان‌ها نیز به عنوان رئیس عالی ترین نهاد شورایی کشور و به نمایندگی از شورائیان سراسر کشور در حضور رئیس جمهور و وزیر کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک نفر به عنوان نماینده شورای اسلامی روستاها و یک نفر به عنوان نماینده شورای شهرها نیز در حضور رئیس جمهور سخنرانی می‌کنند.

سلیمان زاده با بیان اینکه سومین حضور رئیس جمهور و وزیر کشور در کمتر از ۶ ماه در برنامه‌های شورای عالی استان‌ها نشان از توجه ویژه رئیس‌جمهور و دولت به شوراهاست، گفت: هدف ما از برگزاری گردهمایی روز ملی شوراها شناساندن شوراها به مردم و مسئولان و جلب توجه جامعه به نهاد شورایی است. به همین دلیل حضور رئیس جمهور اهمیت زیادی دارد.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در این مراسم از چهره ماندگار شوراها نیز قدردانی می شود و برنامه‌ای برای تقدیر از شوراهای روستا، بخش، شهر و شهرستان نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار شورائیان با رهبری نیز گفت: دیدار رهبر معظم انقلاب با شورائیان تایید شده است اما به دلیل مشغله بالای ایشان در اردیبهشت به دلیل بزرگداشت روز معلم و کارگر این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: روز جمعه ۸ اردیبهشت نیز جلسات کمیسیون‌های هشتگانه و اجلاس شورای عالی استان‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی