نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها: به معیشت اعضای شوراهای روستا، توجه بیشتری شود/انتخاب شوراهای برتر باعث انگیزه بیشتر در بین شوراها برای خدمت‌رسانی به مردم می‌شود
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
پرواز

پرواز گفت: باید فرقی باشد بین کسی که برای کار مردم مراجعه می‌کند و فردی که کار شخصی دارد، از یک طرف این مشکل وجود دارد و از طرف دیگر اعضای شورای روستا درآمد خاصی از این کار ندارند و اکثر اوقات با هزینه شخصی پیگیر مشکلات مردم هستند و شایسته است به معیشت اعضای شوراهای روستا، توجه بیشتری شود.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها تأسیس نهاد شوراها را یکی از ابتکارات خوب جمهوری اسلامی دانست که باعث می‌شود امورات مردم از طریق مردم دنبال شود و مردم نیز نشان داده‌اند به کار شورایی اعتقاد دارند و بیشترین مشارکت انتخاباتی هم در انتخابات شوراها رقم می‌زنند.

وی افزود: صحبتی که می‌خواهم مطرح کنم در مورد شوراهای روستا است؛ اعضای شورای روستا عموما کار چندین اداره را در روستا انجام می‌دهند و بعضاً درآمدی هم ندارند، این افراد با خودرو شخصی خود مسیر گاهی چند ساعته روستا تا مرکز استان را می‌پیمایند تا برای پیگیری مشکلات مردم، مسئول یا مدیر کلی را ببینند اما مشاهده می‌شود که مدیرکل به آن فرد وقت نمی‌دهد.

پرواز ادامه داد: باید فرقی باشد بین کسی که برای کار مردم مراجعه می‌کند و فردی که کار شخصی دارد، از یک طرف این مشکل وجود دارد و از طرف دیگر اعضای شورای روستا درآمد خاصی از این کار ندارند و اکثر اوقات با هزینه شخصی پیگیر مشکلات مردم هستند و شایسته است به معیشت اعضای شوراهای روستا، توجه بیشتری شود.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: نگاه مدیران به شوراها باید تغییر کند چرا که شوراها بیشتر در جریان مشکلات مردم هستند و مدام در حال پیگیری این مسائل هستند، در روستاها مردم دفتر شورا را می‌شناسند و به آن مراجعه می‌کنند و بخش بزرگی از مشکلاتشان در این دفاتر حل می‌شود.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها همچنین به همایش روز ملی شوراها نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: انتخاب شوراهای برتر باعث انگیزه بیشتر در بین شوراها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود و لازم است از عزیزانی که پیگیر برنامه‌های نکوداشت هفته شوراها هستند، قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی