نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: اگر یزد جهانی است، معرفی آن نیز باید در حد و اندازه‌های جهانی باشد
شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
جلال انصاری

انصاری گفت: اگر یزد جهانی است، معرفی آن نیز باید در حد و اندازه‌های جهانی باشد در حالی که به نظر می‌رسد این معرفی در حال حاضر تنها توسط فیلم‌ها و تصاویر چند توریستی که به یزد سفر کرده‌اند انجام می‌شود که این گستره زیادی را شامل نمی‌شود و لازم است سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی در این حوزه ورود کنند.

جلال انصاری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شوای عالی استان ها با بیان اینکه حدود ۶ سال است از جهانی شدن بافت تاریخی یزد می‌گذرد اما زیرساخت‌های گردشگری این شهر به اندازه ۶ سال رشد نکرده است، گفت: مهمترین چالش صنعت گردشگری یزد در حال حاضر، کمبود تخت‌های اقامتی است و گرچه در طول چند سال گذشته سه یا چهار هتل در یزد افتتاح شده اما هنوز هم تا رسیدن به استانداردها، فاصله بسیاری وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل در یزد بالاست زیرا استقبال گردشگران مقطعی است و خواب سرمایه در این بخش بالاست. البته واقعیت این است که یزد در مجامع جهانی آنگونه که باید معرفی نشده و این ضعف بزرگی است.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: یکی دیگر از چالش‌های گردشگری یزد، نبود تفریحگاه یا تفرجگاه مناسب است و این امر سبب شده که همه راه‌های گردشگری یزد تقریباً به بافت تاریخی ختم شود و گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند، بعد از بافت تاریخی تقریباً دیگر مکانی را برای سیر و گشت نمی‌شناسند. 

انصاری تصریح کرد: هم سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری دارند و هم عزم مسئولان استان برای حمایت از آنها جزم است اما به نظر می‌رسد حلقه مفقوده‌ای که این سرمایه‌گذاری‌ها را به سرانجام نمی‌رساند تا یزد را به جایگاه واقعی شهر جهانی برساند، معرفی درست و کامل این شهر نه تنها در سطح کشور بلکه در سایر کشورهای دنیاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یزد جهانی است، معرفی آن نیز باید در حد و اندازه‌های جهانی باشد در حالی که به نظر می‌رسد این معرفی در حال حاضر تنها توسط فیلم‌ها و تصاویر چند توریستی که به یزد سفر کرده‌اند انجام می‌شود که این گستره زیادی را شامل نمی‌شود و لازم است سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی در این حوزه ورود کنند.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی