نماینده مردم استان سمنان در شورای عالی استان ها: استان سمنان نقش مهمی در صنعت گردشگری ایران دارد
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
حصیرباف

نماینده مردم استان سمنان در شورای عالی استان ها گفت: از آنجا که  استان سمنان به برکت وجود حرم امام زاده یحیی (ع) برادر امام رضا (ع) با عنوان بین الحرمین حرم حضرت معصومه (س) تا حرم امام رضا(ع) شناخته می شود و همچنین استانی است که در بین پایتخت ایران؛ تهران بزرگ و پایتخت معنوی کشور عزیزمان مشهد مقدس واقع است  نقش مهمی در میزبانی از زائران امام رضا (ع ) و مسافران  داشته و با توجه به اینکه این استان با مرکزیت شهر سمنان  نگین جاده تاریخی ابریشم در ایران است ؛نشان از نقش مهم این استان در صنعت گردشگری ایران دارد. 

کوروش حصیرباف  در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان این مطلب گفت: ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی از حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر تهران _ مشهد در استان سمنان عبور می کند و  یکی از پرتردد ترین استان های کشور در محور غرب به شرق کشور  به ویژه در تعطیلات نوروزی با  حضور ۱۵ تا ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر و زائر است.     

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی بیان کرد:  استان چهار فصل سمنان با حدود یک هزار و۱۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری مذهبی ، معنوی، بوم گردی و طبیعی دارای ظرفیت های کم نظیر و قابل توجه است که  مسافران و زائران امام رضا (ع) می توانند این استان را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و  شرایط آب وهوایی چهار فصل سال را در یکباره زمانی چند ساعته تجربه کنند.  

حصیرباف افزود:هر گردشگری از ابتدای ورود به استان سمنان از غرب که شهر ایوانکی است یا که از شرق که شهر میامی در استان سمنان است وارد شود آثار متعدد تاریخی، فرهنگی،عرفانی و طبیعی را به نظاره  خواهد نشست که می توان به حدود 30 کاروانسرا که یادآور میهمان نوازی مردم این خطه است اشاره کرد. در این میان قلعه ها،مسجدها؛ عمارت ها و خانه های تاریخی، آرامگاه های عارفان بزرگ ایران از بایزد و خرقانی تا شیخ علاالدوله سمنانی و همچنین  باغ های انگور و پسته و گردو و چشم نوازی کویر در کنار کوهستان را می توان شاهد بود.  

عضو شورای شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد بیان کرد: نمونه هایی از جاذبه های این استان همانند دو شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد بهشت کویر ایران و شهر بسطام در شهرستان شاهرود است.

وی ادامه داد: بناهای تاریخی همانند مسجد جامع  و سلطانی یا امام  خمینی (ره) سمنان، دروازه ارگ و باغ راههای زیبا و خانه های تاریخی در شهر سمنان؛ آرامگاه های بزرگان عرفان، مسجد تاریخانه بازمانده از نخستین دوره مسجد سازی در ایران، کاروانسراهای شاه عباسی و طولانی ترین مسیر جاده ابریشم ایران، قلعه تاریخی شیر قلعه شهمیرزاد؛ قلعه های بزرگ سارو و پاچنار سمنان، قلعه های گرد کوه و منصور کوه دامغان، جنگل ابر، جنگل رودبارک و طبیعت اوپرت، حیات وحش پرور و توران و ویژگی های طبیعی و تاریخی و مذهبی و معنوی تنها بخش کوچکی از جاذبه های این استان پهناور است.          
    
 نماینده شورای شهرستان مهدیشهر در شورای استان سمنان اعلام کرد: تشکیل ستاد سفر در نوروز  ۱۴۰۲  با ریاست استاندار و حضور همه دستگاه های اجرایی به ویژه مدیریت شهری و شهرداری ها با تمام توان آماده پذیرای زائران و گردشگران و مسافران است.

حصیرباف تاکید کرد:  این حجم تردد از مسافر و جایگاه متنوع جاذبه و گردشگری نیاز به برنامه ریزی تخصصی گردشگری دارد که امید است کسب عنوان سمنان نماینده شهرهای ایران در اتحادیه راه ابریشم  نقطه عطفی در پویایی گردشگری این استان فراهم کند.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی