نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: شهرستان طالقان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشوری را دارد
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
ایرج بذرگری

بذرگری با اشاره به ظرفیت‌های گرشگری شهرستان طالقان گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند شهرستان طالقان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.

ایرج بذرگری نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت گردشگری شهرستان طالقان گفت: این شهرستان خوش آب و هوا در نزدیکی پایتخت و کلانشهرهای کرج و قزوین مقصد گردشگری جذاب و مهمی برای مردم است.

وی افزود: طالقان شهرستانی کوهپایه‌ای با ظرفیت‌های ارزشمند و ویژه است که می‌تواند به عنوان مهمترین و پرجاذبه‌ترین منطقه‌ی گردشگری کشور شناسانده شود، چرا که ویژگی‌های منحصربه فرد این منطقه شاید در هیچ جای دیگری پیدا نشود.

بذرگری ادامه داد: داشتن آب و هوای بسیارمطبوع، پاک و سالم، چشمه ساران آب شیرین وگوارا، رشته کوه‌های شناخته شده در سطح جهانی همچون البرز، گذر رودخانهی شاهرود از شرق تا غرب این شهرستان به طول بیش از صد کیلومتر، کوهپایه‌های مستعد برای ایجاد سایت‌های گردشگری _ ورزشی اعم از کوهنوردی و رالی‌های موتورسیکلت و ماشین، تنوع پوشش گیاهی منطقه در زمره ی گیاهان دارویی، تره‌ها و سبزی‌های کوهی بکر، آبشارها، پارک‌های کوهستانی جنگلی طبیعی و زیست بوم گونه‌های مختلف جانوری وگیاهی، آثار باستانی، اماکن مذهبی و ... این منطقه را در ردیف کم نظیرترین مناطق توریستیِ نه تنها ایران بلکه دنیا قرارداده است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر ما صحبت از گردشگری و توسعه‌ی این صنعت برای ایجاد درآمدهای پایدار می‌کنیم، با یک ارزیابی مختصر در‌ می‌یابیم که طالقان مستعد توسعه‌ی این صنعت در همه‌ی شاخه‌های آن اعم از گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری فرهنگی و علمی، گردشگری تفریحی و ... است. بنابراین برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم‌ می‌طلبد هرچه بیشتر عزم ملی و محلی برای ارتقا و پیشرفت منطقه و توسعه‌ی این صنعت درآمدزا و ارزشمند به کار گرفته شود.

عضو شورای شهرستان طالقان پیشنهاد کرد: می‌توان راهکارهای زود بازده برای ارتقا و توسعه‌ صنعت گردشگری این منطقه که تاثیر بسیار زیادی بر درآمدهای پایدار می‌تواند داشته باشد را پیش گرفت. این روش با سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در بازه‌ی زمانی کوتاه قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر است، ادامه داد: باتوجه به اینکه راه‌های مواصلاتی این شهرستان از دو طرف شرق و غرب نسبت به بزرگراه‌های استان‌های گیلان و مازندران فاصله‌ی چندانی ندارد به بزرگراه‌های این دو استان متصل شود و طالقان از بن بست خارج شود. همچنین بزرگراه قدیر که در بزرگراه تهران - قزوین متوقف شده است از مسیر طالقان که نزدیکترین راه است به شمال کشور متصل شود.

بذرگری اضافه کرد: ایجاد شهرک سلامت و احداث بیمارستان‌هایی برای درمان بیماری‌های خاص بر پایه‌ی آب و هوای پاک و سالم و ایجاد شهرک‌های تحقیقاتی، علمی و دانش بنیان به علت تنوع ژئواکولوژیک و ژئوبیولوژیک ذاتی این منطقه، ایجاد دریاچه‌های گردشگری، پیست‌های قایقرانی، تله کابین و پیست ورزش‌های کوهستانی و کوهنوردی از دیگر کارهایی است که می‌شود برای توسعه گردشگری این منطقه انجام داد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها اختصاص حق آبه‌ی ریالی و فیزیکی مختص شهرستان طالقان جهت هزینه‌های رشد و توسعه‌ی منطقه و تقویت صنعت باغداری از شکل سنتی به شکل توسعه یافته، مدرن و دانش بنیان که افزایش درآمدزایی را درپی خواهد داشت.

بذرگری در نهایت ضمن ابراز امیدواری از توجه ویژه دولت برای توسعه گردشگری این منطقه و تبدیل آن به قطب گردشگری کشور گفت: این منطقه برای سرمایه گذاری خصوصی نیز جذابیت مالی زیادی دارد و تنها باید قوانین راه گشا از سوی دولت ایجاد شود و یا قوانین دست و پا گیر حذف شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی