نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: استان ما چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما می‌توانیم برف‌های انباشته را تقدیم کنیم/ تنها ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری محقق شده است
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
باقری

باقری در نطق خود که با حضور وزیر راه و شهرسازی همراه بود، گفت: چهارمحال و بختیاری چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما می‌توانیم برف‌های انباشته را برای این امر تقدیم کنیم. تنها ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه راه و شهرسازی در استان ما محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها محمدیعقوب باقری نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در نطق خود که در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایراد شد، گفت: حتما قصه پرغصه مردم چهارمحال و بختیاری را در بارش‌های شدید برف و باران اخیر شنیده‌اید و مشاهده کردید که در قرن ۲۱ مردم یک استان در اثر کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌ها و جاده‌های مواصلاتی ناایمن و عدم وجود ماشین‌آلات راهسازی و راهداری و برف‌روبی‌ چه مصیبت‌هایی که نکشیدند و چه خسارت‌هایی که متحمل نشدند.

وی افزود: عرض سپاس دارم خدمت وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی که میدانی حضور داشتند و از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مردم عزیز استان‌های همجوار که به یاری مردم استان من به خصوص کوهرنگ آمدند اما تمام این‌ها مسکن موقتی است.

باقری اظهار داشت: در سفر ریاست محترم جمهور دوازده هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار در تمام زمینه‌ها مصوب شد که سه هزار و چهارصد میلیارد تومان آن مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی بوده است اما متاسفانه در پایان سال مالی تنها ۲۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان ما چیز خاصی برای مولدسازی ندارد اما حاضریم برف‌های انباشته را جهت مولدسازی تقدیم نماییم. 

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب رفع فقر و محرومیت در شمار هدف‌های اصلی نظام اسلامی است، گفت: پیشرفت همه‌جانبه استان چهارمحال و بختیاری در گرو توسعه جاده‌های مواصلاتی و شبکه ریلی و هوایی استان است. 

باقری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که راه‌آهن ندارد، تصریح کرد:   راه‌آهن مبارکه به شهرکرد تبدیل به معمایی پیچیده برای مردم شده است. همچنین در بارش‌های اخیر نقش حیاتی تونل‌ها و حذف گردنه‌ها به وضوح مشهود بود و این در حالی است که تونل‌های در حال احداث استان، منتظر تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: محورهای مواصلاتی استان که تکمیل آن‌ها می‌توانند گام بزرگی در پیشرفت چهارمحال و بختیاری ایفا کند، اعتبار کافی برای تکمیل ندارند و می‌شود گفت به دلیل اینکه روزانه شاهد تصادفات و از دست رفتن عزیرانمان در جاده‌ها به دلیل عدم تکمیل و نامناسب بودن راه‌ها هستیم، جنگ در برخی استان‌ها پایان نیافته است.

باقری خاطرنشان کرد: فرودگاه شهرکرد در حال رفتن به کما است و ماشین‌آلات راهسازی و راهداری و برف‌روبی‌ یا مستهلک شده یا پاسخگوی نیاز استان نیست.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان تصریح کرد: کاش همانگونه که در کشور دیوان عدالت اداری وجود دارد، دیوان عدالت اجتماعی و رفاهی نیز وجود داشت، کاش دولت‌ها از تمرکزگرایی و توجه ویژه به چند استان و شهر دست برمی‌داشتند و به استان‌های کم برخورداری چون چهارمحال و بختیاری هم توجه مناسب‌تری می‌شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی