شهردار اهواز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با معاون اول رئیس‌جمهور: شهرداری ها در اجرای وظایف تنها هستند، اما در حوزه اختیارات، دارای شرکای زیاد
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
امینی

شهردار اهواز گفت: در هنگام وظایف، شهرداری‌ها تنها اما در اختیارات شریک زیاد پیدا می‌کنند و نیاز است قانون درآمدهای پایدار به درستی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، در نشست هم‌اندیشی اعضای این شورا با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، رضا امینی شهردار اهواز به عنوان نماینده شهرداران کلانشهرها به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: از زمان دفاع مقدس که شهرداری‌ها خودگردان شدند، بر وظایف این نهاد افزوده شد اما ختیارات آن کاهش پیدا کرد.

امینی اظهار داشت: ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده است، هر چند دولت فعلی رویکرد مطلوبی به شهرداری‌ها و شوراها داشته اما باید تقویت شود. بسیاری از منابع مالی برای شهرداری‌ها پیش‌بینی می‌شود اما عدم هماهنگی این منابع با شهرداری‌ها موجب گلایه است.

شهردار اهواز تصریح کرد: در هنگام وظایف، شهرداری تنها می‌شود اما در بحث اختیارات شریک زیاد پیدا می‌کند، نباید اشکالات کوچک که در شوراها و شهرداری‌ها وجود دارد به تمام مجموعه مدیریت شهری تسری پیدا کند.

امینی با تأکید بر اجرای طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد: سابق بر این، منابع با شهرفروشی تأمین می‌شد اما به علت تلخی این موضوع، قرار است کمتر شهرفروشی شود و پس نیاز است از طریق درآمدهای پایدار، هزینه‌ها تأمین شود.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها انتظارات عجیبی از شهرداری‌ها دارند و هزینه‌های جاری، بیشتر از عمرانی شده است که این مسئله، تهدید بزرگی برای شهرداری‌ها است. همه شهرداری ها موظف به پرداخت مواردی که قانون برایشان تکلیف کرده هستند اما منابع درآمدی آن‌ها، این‌گونه نیست.

امینی در پایان گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت مصوبات شوراها شوند، شوراها تبدیل به شورای شهرداری نمی‌شوند و حکمرانی خوب اتفاق می‌افتد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی