نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: وعده های مسئولان عملیاتی نشده است / مردم سیستان و بلوچستان،گرفتار سوءتغذیه هستند
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
فاروغ اعظمی

اعظمی با اشاره به عمیق‌تر شدن فقر در سیستان و بلوچستان گفت: سوءتغذیه در چهره مردم و به ویژه کودکان مشهود است و بسیاری از مردم توان تهیه نان را هم ندارند.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوپستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات فراوان و بی پایان سیستان و بلوچستان گفت: این استان از محرومیتی عمیق رنج‌ می‌برد و متاسفانه تاکنون اقدام جدی برای محرومیت زدایی از این استان انجام نشده است.

وی با اشاره به وعده‌های انجام نشده و سفرهای استانی بی حاصل گفت: مردم استان با فقری آشکار دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و سوءتغذیه در چهره مردم و به ویزه کودکان مشهود است اما تاکنون وعده‌ها عملیاتی نشده است و نتیجه مطلوبی برای مردم نداشته است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در نبود مشاغل خدماتی و صنعتی، کشاورزی و دامداری مهمترین شغل و منبع معیشت مردم بود که با خشکسالی چند دهه گذشته و بستن آب از سوی افغانستان نابود شده است.

اعظمی بیان کرد: بسیاری از مردم استان هیچ درآمدی ندارند و تنها با مبلغ ناچیز یارانه‌ها زندگی‌ می‌کنند که با این تورم افسارگسیخته کشور حتی نمی‌توانند نان بخرند.

وی ادامه داد: این فقر گسترده و عمیق در صورتی است که قمیت اقلام و اجناس روز به روز بالاتر‌ می‌رود و مردم فقیرتر و فقیرتر‌ می‌شوند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: وضعیت طوری شده است که هزاران نفر از مردم استان در صف پیوستن به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد هستن و این یک فاجعه محسوب‌ می‌شود که بعد از گذشت چنددهه از عمر انقلاب نه تنها تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش پیدا نکرده است بلکه با فقیرتر شدن مردم، صف قرار گیری در پوشش این نهادها طولانی تر شده است.

اعظمی با بیان اینکه فقر و مشکل معیشتی تنها مشکل استان پهناور سیستان و بلوچستان نیست تصریح کرد: در چند روز گذشته با کاهش شدید هوا در شمال استان مردم با کمبود سوخت مواجه شدند و بسیاری شب را با سرمای استخوان سوز به صبح رساندند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان هنوز از نعمت گاز محروم است و قیمت بالا هم امکان بهره مندی مردم از برق را نمی دهد. از این رو مردم باید از نفت سفید و سیلندر گاز استفاده کنند آن هم نایاب و بسیار گران شده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در این فقر گسترده بسیاری از مردم ترجیح‌ می‌دهند سرمای منفی چنددرجه را تحمل کنند و با دارایی اندک خود به جای سوخت، غذا بخرند.

وی همچنین با اشاره به مسافت بالای استان و همچنین دور بودن استان به پایتخت گفت: این موج گرانی بر هزینه‌های آمد و شد به ویژه بلیط هواپیما هم تاثیر زیادی داشته است به صورتی که هزینه رفت و برگشت از چابهار به تهران به 4 میلیون تومان رسیده است و در همین یک ماه اخیر 300 هزار تومان افزایش داشته است. مردمی که برای درمان یا انجام کار اداری و ... به تهران‌ می‌آیند چاره ای جز استفاده از هواپیما ندارند. چرا که طولانی بودن مسافت امکان سفر با خودرو را کاهش داده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی