نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: هشدار نسبت به بحران آب آشامیدنی در تابستان پیش رو / مسئولان مشکل کمبود آب را انکار می‌کنند
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
اصانلو

اصانلو با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در شهرستان خدابنده استان زنجان گفت: مسئولان به جای حل مشکل کمبود آب را انکار می‌کنند در صورتی که چندین شهر و چند صد روستای این شهرستان تابستان گذشته با مشکل جدی دسترسی به آب آشامیدنی مواجه بودند.

مجید اصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص کمبود آب آشامیدنی در شهرستان خدابنده هشدار داد و گفت: شهرستان خدابنده به عنوان یکی بزرگترین شهرستان غرب کشور درگیر خشکسالی شدید است و مردم برای دسترسی به آب آشامیدنی با مشکل روبه رو هستند.

وی افزود: این مشکل در تابستان سال گذشته نیز وجود داشت و در برخی از شهرهای این شهرستان مانند قیدار، گرماب، سهرورد و کرسف و چند صد روستا مشکل کمبود آب آشامیدنی وجود داشت. به صورتی که در شهرهای کرسف و سهرورد چندماه آب آشامیدنی قطع بود.

اصانلو ادامه داد: در همان زمان نامه نگاری‌ها و رایزنی‌های فراوانی انجام شد و پیگیری کردیم و دستگاه‌های مسئول هم قول‌هایی دادند اما اکنون که دوره بحران گذشته، قول‌ها نیز فراموش شده است. برخی از مسئولان حتی حضور خود در میان مردم را نیز انکار می‌کنند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: چند روز قبل نیز مدیرکل آبفای استان در مصاحبه‌ای گفته‌اند که ما در تابستان گذشته در شهرهای استان مشکل کمبود آب نداشتیم و در روستاها نیز با کمترین مشکل تابستان را پشت سرگذاشتیم. این مسئله خلاف واقع است. چراکه ما در چند شهر و در چندصد روستا مشکل دسترسی به آب داشتیم. بنابراین حداقل انتظار از مسئولان این است که از مشکلات مردم خبر داشته باشند و یا مشکل را انکار نکنند. چرا که این مدل برخورد سبب نارضایتی بیشتر مردم و افزایش فاصله بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون که در فصل بارندگی هستیم فرصت خوبی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید بحران است. از این رو به مسئولان هشدار می‌دهیم که تا فرصت هست کار درست را انجام دهند وگرنه با شروع فصل گرم باز هم مردم گرفتار کم آبی می‌شوند و آن زمان دیگر ما نمی‌توانیم قولی بدهیم یا آن‌ها را به آرامش دعوت کنیم و نارضایتی‌های موجود را از بین ببریم. چراکه قبلا این کار را کرده‌ایم و مردم اعتماد خود را از دست می‌دهند.

اصانلو با بیان اینکه در این شرایط کشور نباید به نارضایتی‌های بیشتر دامن زد اظهار داشت: کشور در شرایطی قرار دارد که مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و ... وجود دارد و مردم زیر فشارهای زیادی هستند. از این رو کار ویژه دولت و مسئولان باید بر رفع و کاستن از مشکلات و افزایش رضایتمندی مردم استوار باشد نه انکار آن‌ها. بنابراین بی‌توجهی به مشکلات سبب بالا بردن نارضایتی‌ها می‌شود که کار درستی نیست.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: طبق نص صریح قانون ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم ضمن جلوگیری از تبعیض، به برقراری عدالت کمک کنیم. در همین راستا هم وظیفه داریم خطرات پیش‌رو را هشدار دهیم تا قبل از وقوع چاره‌ای اندیشیده شود. چراکه اگر این بی برنامگی در حوزه آب ادامه پیدا کند، باتوجه به خشکسالی‌های موجود تابستان سال آینده مردم استان زنجان با بحران جدی کمبود آب به ویژه آب آشامیدنی روبه‌رو می‌شوند.

وی بیان کرد: از این رو از مسئولان انتظار داریم به وظیفه خود عمل کنند. بحث آب آشامیدنی بحثی نیست که بشود با انکار و پاک کردن صورت مسئله آن را نادیده گرفت. آب مایع حیات است و نبود آن زندگی را به شکل جدی مختل می‌کند. مردم هم انتظار دارند مسئولان، در قابل این مسئله مسئولیت خود را انجام دهند و با حرکت جهادی و انقلابی مشکل را حل کنند.

اصانلو افزود: علاوه بر کمبود آب، بحث تبعیض در توزیع آب شهرستان خدابنده نیز وجود دارد. به این معنی که سرمایه گذاری برای برخی از شهرها نامتناسب با جمعیت موجود است در صورتی که شهرهایی با هزاران نفر  جمعیت، چند ماه را بدون آب سپری می‌کنند. این تبعیض باعث ناراحتی مردم می‌شود که باید در رفع آن کوشید.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی