نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌‌ها: آلودگی آب و هوای استان خوزستان جان مردم را تهدید‌ می‌کند
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
ناصری

ناصری بااشاره به آلودگی آب و هوای استان خوزستان گفت: آب و هوای آلوده سلامت و جان مردم را تهدید‌ می‌کند.

محمد ناصری نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها با اشاره به وضعیت آلودگی هوای برخی از شهرهای استان خوزستان گفت: آلودگی هوا در استان خوزستان ریشه‌‌های مختلفی دارد. بخشی از آلایندگی مربوط به استخراج و پالایش انرژی است که به شهرها و روستاها به ویژه شهرهایی مانند ماهشهر نفوذ‌ می‌کند. بخش دیگری مربط به ریزگردهاست که با خشک شدن تالاب‌‌ها به ویژه تالاب هورالعظیم به وجود آمده است و بخش دیگر نیز مربوطه به خودروهاست.

وی افزود: یک نوع آلایندگی دیگری وجود دارد که متاسفانه توجه کمی هم به آن‌ می‌شود آلایندگی آب آشامیدنی مردم است. رودخانه کارون که تامین کننده آب آشامیدنی نزدیک به 80 درصد مردم خوزستان است بسیار آلوده شده است. به نوعی که فاضلاب شهر اهواز و برخی از شهرهای ساحلی و پساب بیمارستان‌‌ها و برخی از کارخانه‌‌ها وارد آن‌ می‌شوند. یا پساب صنایع فولاد وارد نهر مالح‌ می‌شود که به تالاب شادگان وارد‌ می‌شود.

ناصری با تاکید بر اینکه به آلایندگی آب کمتر پرداخته‌ می‌شود ادامه داد: قرار بود طرح غدیر برای آبرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان اجرا شود که متاسفانه بیش از یک فاز انجام نشد و استان خوزستان عمدتا از آب کارون استفاده‌ می‌کنند و به دلیل قدیمی بودن زیرساخت‌‌ها آب به درستی فیلتر و تصفیه نمی شود. از این رو مردم آب بسیار بی کیفیت و آلوده مصرف‌ می‌کنند.

نماینده استان خزوستان در شورای عالی استان‌‌ها تصریح کرد: به همین دلیلی‌ می‌بینیم که همان آب مملو از آلودگی و پساب و فاضلاب با همان کیفیت بد و به صورت کدر و بد بو که حیوانات هم نمی توانند آن را مصرف کنند از شیر آب به منزل مردم‌ می‌رود و مردم مجبورند از آن آب استفاده کنند که سلامتی همه را تهدید‌ می‌کند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه دسترسی به هوا و آب سالم از ابتدایی ترین حقوق انسان‌هاست متاسفانه کسی برای حل اساسی مشکل اقدام نمی‌کند و مردم برای این آلودگی‌‌ها جان و سلامت خود را از دست‌ می‌دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی