نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: توجه به گردشگری گلستان باعث رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دردی زاده

دردی زاده گفت: گردشگری حوزه ای تحول آفرین است و اگر زیرساخت‌های آن فراهم شود می‌تواند اقتصاد استان را دگرگون کند. 

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به توانمندی های این استان در حوزه گردشگری گفت: بیشتر گردشگرانی که وارد گلستان می شوند بی درنگ به سراغ طبیعت، دریا و جنگل می روند و جاذبه های تاریخی گلستان معمولا کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

وی افزود: میراث جهانی گنبد قابوس که به ثبت جهانی رسیده متعلق به تمدن بشری است و به یک ملت و کشور تعلق ندارد و به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان باید بیش از این به آن توجه شود زیرا به‌عنوان اثری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می‌تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را به استان فراهم کند یا مسابقات سوارکاری گنبدکاووس ظرفیتی  شاخص، منحصر و مختص منطقه گنبدکاووس است.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه گردشگری حوزه ای تحول آفرین است و اگر زیرساخت‌های آن فراهم شود می‌تواند اقتصاد استان را دگرگون کند، اظهار داشت: باید به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان حوزه‌های تأثیرگذار در اشتغال و درآمد مردم توجه ویژه شود.

دردی زاده در پایان خطرنشان کرد: صنایع دستی گلستان از جمله فرش دستباف نیز پتانسیل خوبی برای استان است به شرطی که حمایت مسئولان کشوری و استانی را داشته باشد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی