رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها: سطح اختیارات شوراها باید با توقعات سازگار باشد
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
ملکی

ملکی گفت: شوراها باید اختیارات بیشتری داشته باشند و سطح اختیارات باید با توقعات سازگار باشد تا شورا واقعا شورای شهر باشد نه شورای شهرداری.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ابلاغ وزیر کشور به استانداران مبنی بر حضور رؤسای شورای استان و شهرستان در شورای برنامه‌ریزی و اداری، گفت: این موضوع باعث قدرت بیشتر شوراها می‌شود و هر چه قدرت شوراها بیشتر باشد، شوراها به اهداف خود که مهم‌ترین آن حل مشکلات مردم است، نزدیک‌تر می‌شوند.

وی افزود: ارتقای جایگاه شوراها با این مورد و موارد دیگری چون مشارکت شورای عالی استان‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه و یا ارسال بودجه به این شورا، بیش از پیش در دسترس است و شوراها را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در شهرستان، استان و کشور دخیل می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: اصلاح قانون شوراها نیز نیاز دیگری است تا بتوانیم شورا را به جایگاه واقعی خود برسانیم، جایگاهی که باید در حد نمایندگان مجلس باشد.

ملکی اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها پارلمان محلی است و اتفاقات مثبتی که در مدت اخیر رخ داده، باید تداوم داشته باشد تا شاهد پویایی هر چه بیشتر نظام شورایی کشور باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: شوراهای شهر باید اختیارات بیشتری داشته باشند و سطح اختیارات باید با توقعات سازگار باشد تا شورای شهر واقعا شورای شهر باشد نه شورای شهرداری.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی