نماینده مازندران در شورای عالی استان ها: صیادان باید از مزیت شغل سخت و زیان آور برخوردار شوند
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
رسول شیخ

شیخ گفت: صیادان باید از مزیت شغل سخت و زیان آور برخوردار شوند و این خواسته سالهاست روی میز دولت‌ها قرار دارد اما همچنان صیادان چشم انتظار تحقق این آرزوی دیرینه هستند.

رسول شیخ نماینده استان مازندران در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با اشاره به آغاز فصل صید ماهی در این استان و شمال کشور، گفت: کاهش صید، لایروبی نشدن رودخانه‌ها، تخریب بستر و زیستگاه‌های آبزیان، آلودگی دریا، صید غیرمجاز تورهای صیادان را خالی از قبل کرده است و رمق آنان را برای ادامه صید و صیادی از بین برده است.

وی افزود: هزینه‌های خرید تور و ادوات صیادی هر سال گران‌تر از قبل می‌شود درحالی که درآمد صیادان روز به روز کمتر می‌شود. از سوی دیگر افزایش هزینه‌های صیادی، گرانی تور و ادوات، بالا بودن تعرفه بیمه و سخت و زیان آور نشدن شغل صیادی مشکلاتش را دو چندان کرده است.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استانها تصریح کرد: بنابر آمار بیش از ۲۵ روز از شروع فصل صید و صیادی می‌گذرد و صیادان مازندران امسال ۱۸۰ هزار تن ماهی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۸ درصدی داشته است. 

شیخ ادامه داد: کاهش ذخایر دریای خزر نیز از جمله دلایل کاهش است زیرا یک دهه وضعیت مطلوبی نداریم و از بین بردن زیستگاه‌های طبیعی دریا و رودخانه و ورود انواع آلاینده‌ها، شرایط زیست محیطی را نگران کننده کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه، صیادان باید از مزیت شغل سخت و زیان آور برخوردار شوند، گفت: سخت و زیان آورشدن شغل صیادی سالهاست روی میز دولت‌ها قرار دارد اما همچنان صیادان چشم انتظار تحقق این آرزوی دیرینه هستند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی