نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها: در حال حاضر عملا پروژه پتروپالایش تعطیل است
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
خدری

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: به لحاظ اشتغال‌زایی برای اهالی منطقه اگر پتروپالایش احداث شود و واقعا از مردم شادگان به عنوان نیروی کار استفاده شود خوب است. چرا که آمار بیکاری 48/8 درصدی در این شهرستان پایین خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها،امید خدری میرقائد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا هم با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی پتروپالایش در شهرستان شادگان و در کنار تالاب بین المللی این شهرستان در خوزستان عملا تعطیل است، اظهار داشت: پتروپالایش بین شرکت استحصال نمک امید و فولاد شادگان قرار دارد. شرکت استحصال نمک بنا به دلایلی و طبق گفته اهالی منطقه از فعالیت این پروژه جلوگیری کرده و محیط زیست هم  از آغاز به کار این شرکت ممانعت به عمل آورده بنابراین فعلا جای نگرانی نیست و عملا پروژه تعطیل است بویژه آنکه یک حصار هم  دور زمین آن کشیده‌اند.

عضو شورای عالی استان‌ها همچنین گفت: به لحاظ اشتغال‌زایی برای اهالی منطقه اگر پتروپالایش احداث شود و واقعا از مردم شادگان به عنوان نیروی کار استفاده شود خوب است. چرا که آمار بیکاری 48/8 درصدی در این شهرستان پایین خواهد آمد.

خدری میرقائد افزود: از سوی دیگر با توجه به بحران آبی شادگان و اینکه این شهرستان جزو شهرهای پایین دستی استان است و نباید در آنجا کشاورزی شود به نظرم  اگر این پتروپالایش احداث شود بسیار برای مردم منطقه مفید خواهد بود.

 

***با استخدام چند کارگر ساده اشتغال ایجاد نمی‌شود

خدری میرقائد افزود:  این شرکت اعلام کرده برای راه‌اندازی پتروپالایش به نیروی کاری بالغ بر 1000 نفر نیاز دارد. بنابراین با توجه به اینکه کشاورزی منطقه به دلیل کمبود آب کاهش یافته و امسال برداشت خرما در شادگان بسیار کم شده و  آمار بیکاران هم  از آنچه که بود کمتر است،اجرای این طرح چندان ضرری ندارد. 

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها بیان کرد: اما از طرف دیگر  به جز چند کارگر ساده تاکنون از نیروهای بومی در ساخت این پروژه استفاده نشده که باید تعداد آنها بیشتر  شود هر چند این شرکت هنوز در حال ساخت است و  تاکنون فقط 10 درصد پیشرفت داشته است.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم برآورد کنیم که این شرکت از شرایط ایده‌آل استانداردها استفاده می کند یا خیر؛  اما اگر این پروژه به ثمر برسد و نتیجه مطلوبی به لحاظ اشتغالزایی برای مردم شادگان داشته باشد  این خودش نویدی برای بیکاری زدایی است. البته  به شرط آنکه استفاده از نیروهای بومی در حد یک شعار نباشد و پس از راه اندازی پروژه حتما از نیروهای بومی استفاده شود.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: در منطقه عشایری شادگان بجز کشاورزی از جمله کشت گندم، برنج و خرما مردم شغل دیگری ندارند و حتی جوانان تحصیل‌کرده  هم بعد از پایان تحصیلات شان به کشاورزی روی می آورند و وقتی آبی در منطقه نباشد کشاورزی هم رونقی ندارد و همان جوان تحصیل کرده باز هم بیکار می شود از این رو  پتروپالایش این نویدی را باید در عمل به  مردم منطقه بدهد که 1000 نفر نیروی لازم را حتما از بومیان تأمین می‌کند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی