نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها: فعالیت های عمرانی شهرداری تهران تجمیع شود
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
آقامیری

آقامیری گفت: در رصدی که از پروژه های عمرانی از سال گذشته تا امسال به صورت ویژه و منطقه به منطقه و با معاونت های عمرانی مناطق شهر تهران داشتیم، متاسفانه حدود ۹۰ درصد پروژه های نیمه کاره مربوط به معاونت های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حجت الاسلام محمد آقامیری نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها و نایب رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در نود و چهارمین جلسه این شورا، عامل اصلی مشکلات در پروژه های عمرانی نیمه کاره را واگذاری این پروژه ها به معاونت های غیر تخصصی دانست و گفت: در رصدی که از پروژه های عمرانی از سال گذشته تا امسال به صورت ویژه و منطقه به منطقه و با معاونت های عمرانی مناطق شهر تهران داشتیم، متاسفانه حدود ۹۰ درصد پروژه های نیمه کاره مربوط به معاونت های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک است.

وی در ادامه با طرح این سوال که چه ضرورتی دارد که معاونت هایی که تخصص شان بحث های عمرانی نیست، خودشان متولی اجرای پروژه های عمرانی شوند؟ یادآور شد: البته ردیف بودجه برای اینها قرار می گیرد و اینها با معاونت عمرانی قرارداد می بندند و پروژه ها از طریق معاونت عمرانی اجرا می شود؛ و لیکن تخصیص بودجه ای که در بودجه دیده شده از طریق خود این معاونت ها اختصاص پیدا می کند و این باعث کم و کاستی در اجرا شده و این پروژه ها نیمه کاره می ماند. 

نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها، افزود: بالاخره شرح وظایف و مأموریت اصلی این معاونت ها چیز دیگری است و اینها بیشتر در حوزه اصلی خود هزینه می کنند و پروژه های عمرانی شان نیمه کاره می ماند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پیشنهاد به شهرداری تهران، که "این پروژه ها را در معاونت عمرانی تجمیع شود" تاکید کرد: پروژه هایی که در معاونت های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک هست بر اساس اولویتی که خود معاونت ها مشخص می کنند به معاونت عمرانی واگذار شود و ردیف بودجه اش آنجا دیده شود و با مشورتی که می گیرند این اولویت ها در بودجه دیده شود که این مشکلات نباشد.

آقامیری تصریح کرد: البته شاهد هستیم که این کار در معاونت شهرسازی و معماری هم انجام می شود؛ ولی به دلیل تناسبی که این معاونت با معاونت عمرانی دارد جای بحث نیست و خوشبختانه در اجرای پروژه موفق هم هستند.

او در پایان گفت: درخواست دارم روی این پیشنهاد تمرکز صورت گیرد تا گره ای از پروژه های نیمه کاره باز شود و اینقدر پروژه نیمه کاره در سطح این معاونت های مذکور نداشته باشیم و این به نفع خود معاونت هاست.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی