نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: از اعتبارات ملی بازسازی معادن، هیچ مبلغی به زرند اختصاص نیافته است
يکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
پوربلوچی

پوربلوچی گفت: على‌رغم اینکه شهرستان زرند، معدن خیز است و در اثر برداشت زغال سنگ، سنگ آهن و سایر مواد معدنی خسارت زیادی به اراضی ملی و پوشش گیاهی وارد شده اما متأسفانه از اعتبارات ملی سهم بازسازی معادن، هیچ مبلغی به زرند اختصاص نیافته است که این خود از مصادیق بی‌عدالتی است.

غلامرضا پوربلوچی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به چالش‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان زرند گفت: خشکسالی‌های سال‌های گذشته و محدودیت‌های خاکی باعث شده، بخشی از اراضی شهرستان زرند به خصوص در بخش یزدان‌آباد با مشکل بیابان‌زایی و هجوم شن‌های روان درگیر باشند.

وی افزود: این موضوع علاوه بر افزایش پدیده ریزگردها و تاثیر سوء بر سلامت ساکنان، خسارت‌هایی به اراضی کشاورزی و باغات پسته و همچنین تأسیسات راه و راه آهن وارد کرده و آینده شهرستان را با خطر جدی روبرو کرده است.

پوربلوچی خاطرنشان کرد: على‌رغم اینکه شهرستان زرند، معدنی است و در اثر برداشت زغال سنگ، سنگ آهن و سایر مواد معدنی خسارت زیادی به اراضی ملی و پوشش گیاهی وارد شده اما متأسفانه از اعتبارات ملی سهم بازسازی معادن، هیچ مبلغی به زرند اختصاص نیافته است که این خود از مصادیق بی‌عدالتی است.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در حوزه امور دام با توجه به اخذ مجوزهای لازم برای تنها کارخانه خوراک دام زرند در روزهای اخیر و نظر به نیاز مبرم شهرستان به این کارخانه، لازم است وزارت جهاد کشاورزی جهت راه اندازی آن تسهیلاتی در این زمینه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات تبصره 18 برای مرغداران و دامداران جهت بازسازی، تجهیز و نوسازی واحدها و اعطای تسهیلات به شرکت تعاونی مرغداران زرند جهت خرید نهاده به مرغداران، اعطای تسهیلات بهبود تغذیه و افزایش تولید دام و طیور، افزایش سهمیه نهاده جو به دام سبک که در حال حاضر هر رأس یک و نیم کیلو است و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به واحد‌های زنبورداری که به دلیل خشکسالی‌های متوالی بسیاری از آن‌ها دچار خسارت شدید شده‌اند از جمله خواسته‌های مردم در زمینه امور دام است.

پوربلوچی در پایان تصریح کرد: با توجه به قرابت جغرافیایی شهرستان زرند با استان يزد و نظر به صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیلا در استان‌های یزد و خراسان جنوبی، قم و سمنان و با توجه به بالا بودن EC چاه‌های کشاورزی زرند و کم شدن بهره‌وری کشاورزی در این شهر، از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به صدور مجوز ماهی مذکور دستور اقدام مقتضی را صادر کند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی