نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: چابکسر اولین تولیدکننده گل و گیاه است اما پایانه گل و گیاه ندارد/۲۶ درصد برنج کشور از استان گیلان تأمین می شود
سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
قاسمی

قاسمی گفت: شهر چابکسر اولین تولیدکننده گل و گیاه در کشور بوده ولی متاسفانه پایانه گل و گیاه در شهرستان وجود ندارد که باعث می‌شود آنچنان که باید و شاید چابکسر نتواند از این مزیت استفاده‌ بهینه کند.

جعفر قاسمی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به نشست هم‌اندیشی هفته گذشته اعضای این شورا با وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنده در این جلسه با تأکید بر اینکه استان گیلان، قطب کشاورزی بوده و در تولید محصولات فندق، گیاهان دارویی و کیوی رتبه اول کشوری را داراست، خواستار توجه ویژه وزیر به استان شدم.


وی افزود: ۲۶ درصد برنج کشور نیز از استان گیلان تأمین می شود که با توجه به مصرف زیاد برنج توسط مردم کشورمان، نشان‌دهنده اهمیت گیلان در بحث امنیت غذایی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: به علت وجود سرچشمه‌های زیاد در شهرستان رودسر و بخش رحیم‌آباد، لازم است جهت جلوگیری از هدر رفت آب به ویژه برای نهال‌های فندق، بیست کیلومتر لوله پلی‌اتیلن برای تأمین آبیاری قطره ای تأمین شود و از طرفی با توجه به پراکندگی روستایی در بخش رحیم‌آباد و سرکشی کارمندان جهاد به کشاورزان نیاز به یک دستگاه ماشین سواری داریم.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شهر چابکسر اولین تولیدکننده گل و گیاه در کشور بوده ولی متاسفانه پایانه گل و گیاه در شهرستان وجود ندارد که باعث می‌شود آنچنان که باید و شاید چابکسر نتواند از این مزیت استفاده‌ بهینه کند.

قاسمی در پایان تصریح کرد: با توجه به بحران آب در مزارع شالیزاری پایین دست، احداث ۴ دستگاه آب‌بندان در استان، ضروری است و از طرف دیگر، اجرای لاینینگ یا بتونی کردن نهرهای منطقه جهت تسریع در روند آب‌رسانی زمین های شالیزاری لازم است و از جناب وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی