سخنگوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها خبر داد: بررسی 6 طرح در کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها
چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کمیسیون حقوقی و نظارت

حسینی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان ها از بررسی 6 طرح در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سید محمد حسینی سخنگوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه موارد متعددی در جلسه امروز کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت گفت: طرح اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (۱) قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۸۸/۰۴/۲۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین طرح در دستور کار بود و با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به بررسی بیشتر تصمیم بر این شد به جلسه آتی موکول شود و از نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی دقیق‌تر دعوت شود.

حسینی تصریح کرد: مسئله بعدی بحث بررسی طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم بود. در ماده 28 سابق قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران مصوب 01/03/1382 ذکر شده بود که شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکتهای وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محروم بودند. در سال 86 این قانون اصلاحیه خود و امروز اعضای کمیسیون تصویب کردند که تبصره قبلی احیا شود و قانون به حالت پیشین بازگردد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دستور کار بعدی پیشنهاد اصلاح مواد 2 و 28 قانون نوسازی و عمران شهری بود که مقرر شد برای بررسی بیشتر به معاونت حقوقی شورای عالی استان‌ها ارجاع شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کشور بررسی شد و کلیت طرح نیز به تصویب رسید اما بازهم برای بررسی تمام ابعاد موضوع مقرر شد به معاونت حقوقی شورای عالی استان‌ها ارجاع شود.

وی در خصوص لایحه پیشنهادی وزارت کشور در خصوص اصلاح تبصره 4 ماده 82 و 83 قانون شوراها گفت: این لایحه در کمیسیون مطرح شد و به دلایلی اعضا با این موضوع مخالفت کردند. چراکه اولا اختیارات هیئت تطبیق سلب می‌شود در حالی که نماینده وزارت کشور در این هیئت حضور دارد. از سوی دیگر با این امر موجب کاهش اختیار شوراها می شود و با اصل عدم تمرکز و رای دیوان عدالت اداری با شماره 375 صادر شده در تاریخ 29/10/1389در این خصوص منافات دارد.

حسینی اظهار کرد: دستورالعمل ماده طرح دستورالعمل ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موضوع نحوه هزینه کرد اعتبارات آموزشی آخرین طرح در دستور کار بود که از اهمیت بالایی برخوردار بود و پس از چند دهه مورد بررسی قرار گرفته است و کارگروهی برای این مسئله تشکیل شده و قرار شد پیش نویسی برای ان طرح آماده شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی