نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: کاهش سهمیه سوخت مردم سیستان و بلوچستان / قیمت هر لیتر بنزین در بازار آزاد به 15 هزار تومان رسید
سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
فاروق اعظمی

اعظمی با اشاره به کاهش قیمت سهمیه بنزین در استان سیستان و بلوچستان گفت: با این کار قیمت هر لیتر بنزین در استان سیستان و بلوچستان به 15 هزار تومان رسیده است.

فارق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان درشورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها از کاهش سهمه سوخت بنزین در این استان خبر داد و گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان در زمینه سوخت سهمیه متفاوتی از باقی مردم کشور دریافت‌ می‌کنند. به طوری که هر خودرو ماهیانه 360 لیتر بنزین به قرار 60 لیتر با قیمت 1600 تومان و 300 لیتر با قیمت 3000 تومان سهمیه دارد. یعنی اگر کسی ماهانه 360 لیتر بنزین خود را مصرف‌ می‌کرد دیگر کارت سوخت برای بنزین آزاد وجود نداشت.

وی افزود: به بهانه قاچاق بنزین این محدودیت برای مردم وجود دارد و اخیرا در تصمیمی عجیب این سهمیه از 360 لیتر به 260 لیتر کاهش یافته است و مردم با بحران بزرگی رو به رو شده اند. به طوری که قیمت بنزین آزاد در این استان به هر لیتر 15000 تومان افزایش یافته است و کرایه حمل و نقل و کرایه تاکسی افزایش یافته است.

اعظمی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با جمعیت بالغ بر دو میلیون و هفتصد هزار نفر، دومین استان پهناور (از نظر وسعت) کشور است و حدود 11 درصد از خاک میهن عزیزمان را در بر دارد و همچنین تنها استانی که بالاترین جمعیت روستایی را در بردارد (برخلاف سایر استان‌ها کمترین رشد در مهاجرت شهر به روستا را دارد) علیرغم خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردمان این استان همچنان با مشکلات و محرومیت‌‌های زیادی در حوزه‌‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: در کنار آن همه محرومیت‌ها در حوزه‌های مختلف متأسفانه این استان در حوزه حمل و نقل عمومی پایین‌ترین رتبه را در کشور داراست. به‌طوری‌که برای تردد بین شهرها و روستاهای این استان تنها وسیله نقلیه عمومی اتوبوس‌ می‌باشد که آن نیز در اکثر زمان‌‌ها پاسخگوی حجم بالای  مسافرین نیست و مردم ناچاراً از وسیله شخصی خود برای تردد مسیرهای بین شهری و روستایی استفاده‌ می‌کنند.

وی بیان داشت: با توجه به مسافت‌‌های طولانی بین شهری در این استان پهناور، نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل عمومی و استفاده عموم از خودرو‌‌های شخصی، کاهش سهمیه سوخت خودروهای شخصی نه تنها راهکار مناسبی جهت مبارزه با قاچاق سوخت در این استان نیست بلکه به‌عنوان یک شوک تورمی بزرگ لطمات قابل توجهی را به شرایط زیست اقشار کم درآمد جامعه این استان وارد‌ می‌کند.

اعظمی ادامه داد: در نامه ای که برای رئیس جمهور محترم ارسال کردیم از وی درخواست داشتیم تا ضمن بررسی دقیق موضوع و تجدید نظر در این خصوص از بروز هرگونه بحران در این استان جلوگیری کرده و بار دیگر حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه استان محروم سیستان و بلوچستان را در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی