عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها عنوان کرد: درد بی درمان سلامت سیستان و بلوچستان
سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
محمد کریم عزیزی

عزیزی با اشاره به کمبودهای بسیار استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان و عدم وجود بیمارستان در برخی شهرهای این استان، گفت: درد سلامت سیستان و بلوچستان درمان نشده است.

محمدکریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت نامناسب بخش بهداشت و درمان در این استان گفت: سیستان و بلوچستان استانی است که ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌ای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و غیره دارد اما در حوزه های مختلف مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی افزود: جان مردم به دلیل کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در خطر است، معضل نبود پزشک در بعضی مناطق و مراکز باعث نگرانی مردم است و مراکز جامع سلامت نیز با ساختمان شیک اما بدون پزشک در بسیاری از مناطق باری از دوش مردم بر نمی دارند.

عزیزی از مناطقی گفت که ساخت بیمارستان در آن ها در مرحله کلنگ‌زنی متوقف شده است و ادامه داد: شهرستان هایی چون قصرقند، دشتیاری، زرآباد، گلشن، تفتان و غیره که برخی از آن ها بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارند، فاقد بیمارستان هستند. 

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: مادران باردار نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و نرخ مرگ و میر نوزادان و سقط جنین در این استان بالا است و به دلیل راه‌های نامناسب و صعب العبور، تردد آن‌ها برای مراجعه به شهرهای دارای بیمارستان و دکتر بسیار سخت است.

وی با با اعلام این موضوع که علی رغم تلاش هایی که در سال‌های گذشته توسط دولت‌ها و نمایندگان صورت گرفته، گفت: اما تاکنون درد سلامت استان درمان نشده است.

عزیزی در پایان از خیرین سراسر کشور درخواست کرد تا در ساخت و تجهیز بیمارستان در سیستان و بلوچستان، پیشقدم شوند و از وزارت بهداشت نیز خواست تا با فرستادن پزشک، معضل کمبود پزشک به ویژه پزشکان متخصص را در این استان حل کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی