نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها: ظرفیت شوراها از حیث نیروی متخصص انسانی مثال زدنی است
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
محمدخانی

محمدخانی گفت از حیث نیروی متخصص انسانی، ظرفیت شوراها، مثال زدنی است اما عدم آموزش اعضای شوراها و در نتیجه عدم اطلاع کافی آن ها از قوانین، نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص جایگاه فعلی شوراها گفت: حقیقت آن است به دلایل متعددی که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد، شوراها هنوز نتوانسته‌اند موقعیتی که شایسته آن است را در نظام تصمیم گیری کشور بدست آورند.

وی افزود: از حیث نیروی متخصص انسانی، ظرفیت شوراها، مثال زدنی است اما عدم آموزش اعضای شوراها و در نتیجه عدم اطلاع کافی آن ها از قوانین، نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود که برای ارتقای جایگاه این نهاد، این نقیصه باید مرتفع شده و آموزش‌های لازم قبل از نمایندگی به مجموعه شوراها داده شود.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: برخی دولت‌ها نیز شوراها را در مقابل خود می‌بینند و از سوی دیگر قوانین مرتبط با شورا نیز نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

محمدخانی با اشاره به وضعیت مالی شوراها بیان کرد: شاید بتوان در حوزه‌های تخصصی از مشاور نیز بهره برد اما شوراها توان مالی این کار هم ندارند و در پرداخت حق الجلسه اعضای خود نیز در مضیقه به سر می برند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی