رئیس شورای عالی استان ها: فصل جدیدی از دیپلماسی با حضور رئیس‌جمهور در روسیه رقم خورد
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
پرویز سروری

رئیس شورای عالی استان ها گفت: حضور رئیس جمهور در روسیه پیامدهای مثبتی را برای اقتصاد کشور و مذاکره ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان ها و نائب رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه چهل و دوم شورای شهر ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: شخصیت صدیقه طاهره یک شخصیت کاملا منحصر به فرد است. از تولد حضرت زهرا تا شهادت او همه رخدادهای زندگی ایشان پر از نکات تامل برانگیز است.

او در ادامه با اشاره به سیر درمانی رئیس شورای شهر گفت: سیر درمانی مهندس چمران به خوبی انجام می شود و به زودی شاهد حضور ایشان در شورا خواهیم بود و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهیم کرد.

سروری درباره سفر رییس جمهور به روسیه گفت: فصل جدیدی از دیپلماسی کشور با حضور ایشان در روسیه رقم خورد. دیپلماسی که به دنبال تحقق نه شرقی و نه غربی رقم خورد. منافع ملی هرجایی رقم می خورد دیپلماسی باید آنجا باشد.

او  با تاکید بر اینکه معادله ملی براساس منافع ملی شکل بگیرد و نباید آن را سیاسی کرد ادامه داد: وقتی مذاکره کننده های ما در اصل مذاکره هستند می بینید وزیر خارجه ما به چین و روسیه سفر می کند  یعنی به مذاکره کنندگان می گوید دست ما پر است. ما با ابزارهای مختلف روی میز مذاکره بازی می کنیم و این اوج ذکاوت دیپلماسی است که کشور به خرج می دهد.

نائب رییس شورای شهر با اشاره به  پیامدهای مثبت حضور رییس جمهور در روسیه گفت: دیدید حضور رییس جمهور در روسیه چه پیامدهای مثبتی را برای اقتصاد کشور و مذاکره ایجاد کرد. نقطه اساسی این است که دیپلماسی بر مدار منافع ملی باید در گردش باشد و هم غرب و هم شرق باید بداند جمهوری اسلامی هرجایی که منافع اش حکم کند بر آن تمرکز خواهد کرد.

سروری با تشکر از رئیس جمهور گفت:  شاهد یک تحول در روابط دیپلماتیک هستیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی