در گفت و گو با نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها بررسی شد: آخرین وضعیت سیلاب و گرد و غبار در استان کرمان
يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
خداداد خارایی

خارایی از مدیریت نامناسب در حادثه سیلاب کرمان گفت و اشاره کرد: سیلاب بخشی از زیرساخت ها را در این استان از بین برده و خسارات زیادی به کشاورزان و دامداران وارد کرده است.

خداداد خارایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه پس از چندین سال خشکسالی شکرگزار باران رحمت الهی هستیم، گفت: عدم مدیریت مناسب مسئولان مربوطه بزرگترین مشکل استان در هنگام حوادث اینچنینی است در حالی که باید تدبیری اساسی برای عدم تکرار این گونه حوادث اندیشید.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای سپاه، ارتش و هلال احمر همیشه پای کار بوده اند، اما شیوه مدیریت سایر مسئولان را در وقوع حوادث طبیعی دارای اهمیت بسیار دانست و بیان کرد: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

خارایی اضافه کرد: به طور مثال می توان کانال آبی به سمت باتلاق جازموریان احداث کرد که این امر همت و مدیریت اساسی می طلبد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها از آخرین وضعیت سیلاب و گرد و غبار در منطقه هم گفت و افزود: بر اثر گرد و غبار و ریزگردها، مدارس جیرفت تعطیل شده و هر چند گرد و غبار اکنون کاهش یافته اما احتمال شدت آن در روزهای آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: در مورد سیل نیز بسیاری از پل ها، جاده ها و زیرساخت ها ویران شده، خسارات فراوانی به کشاورزان و دامداران و در کل کشاورزی و دامداری استان وارد شده که صحبت از خسارت سه هزارمیلیارد تومانی است و در ریگان نیز روستاهای کوهستانی همچنان مسدود است که امدادرسانی به این مناطق با بالگرد در حال انجام است و متاسفانه تاکنون چهار نفر نیز جان خود را بر اثر سیل در استان کرمان از دست داده اند که دو نفر آن ها در ریگان و دو نفر در قلعه گنج بوده اند.

وی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمان برای بازدید از مناطق سیل زده ابراز امیدواری کرد، مصوبات سفر رئیس جمهور اجرایی شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی