پرویز سروری در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما : شفافیت و هوشمندسازی کلید اصلی کاهش تخلفات است
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
پرویز سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما حاضر شد و به گفت‌وگو در مورد مسائل مرتبط با شورای عالی استان‌ها، شوراها و مدیریت شهری پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری با حضور در برنامه سلام تهران پاسخگوی سؤالات مختلف در حوزه شوراها و مدیریت شهری بود.

سروری در ابتدا با ارائه توضیحاتی در مورد شورای عالی استان‌ها، این شورا را بالاترین نهاد شورایی کشور و به گفته شهید بهشتی عِدل مجلس شورای اسلامی دانست که البته تاکنون به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی علت این موضوع را تولد دیرهنگام شوراها در کشور دانست و گفت: چون شوراها ۲۰ سال بعد از انقلاب شکل گرفته‌اند، نسبت به نهادهای دیگر دچار عقب ماندگی شده‌اند و در نتیجه شورای عالی استان‌ها نیز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر تخلفات اعضای شوراهای شهر و روستا در کشور، آن را جفا در حق شوراها دانست و افزود: از حدود ۱۲۸ هزار عضو شورا در کشور چهار دهم (0/04)  درصد تخلف ثبت شده است که البته همین نیز نباید باشد اما شوراها از سالم‌ترین نهادهای کشور هستند.

نایب رئیس شورای شهر تهران، شفافیت و هوشمندسازی را دو کلید اصلی کاهش تخلفات برشمرد و اضافه کرد: اگر شفافیت شکل بگیرد، می‌شود موضوع تخلفات را به کمترین سطح ممکن رساند.

سروری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تعامل با قوای سه‌گانه به ویژه دولت و مجلس را برای پیشبرد امور شوراها و مدیریت شهری لازم دانست‌ و ابراز امیدواری کرد با لایحه‌ مدیریت یکپارچه شهری که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، جایگاه شوراها بهبود یابد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه توقع داشتیم دولت در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به موضوع مدیریت شهری داشته باشد، به این نکته نیز پرداخت که شوراها باید قدرت داشته باشند تا بتوانند مسائل شهری را مدیریت کنند.

وی در مورد تأمین قطعات مترو تهران نیز بیان کرد: هنگام آغاز به کار دوره ششم شورای شهر تهران، متأسفانه انبارهای تأمین قطعات مترو خالی بود که خوشبختانه اکنون با فراهم آوردن ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه، تا یکی دو ماه دیگر این مشکل حل خواهد شد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی