نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: امکانات لازم برای بازگشایی مسیرهای روستایی استان اردبیل وجود ندارد
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
ناصر نعمتی

نعمتی با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی 200 روستان به دلیل بارش برف گفت: متاسفانه امکانات لازم برای بازگشایی مسیرهای روستایی وجود ندارد.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بارش برف در این استان گفت: در سه روز گذشته به طور پیوسته بارش برف در استان اردبیل برف باریده است. حجم سنگین برف باعث بسته شدن راه 200 روستا شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات راهداری و شهرداری راه‌های روستایی همچنان بسته است.

نعمتی تصریح کرد: شهرداری‌های شهرهای کوچک تنها یک دستگاه لودر دارند و نمی‌توانند بیش از شهرخود اقدام به بازگشایی معابر دیگر کنند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در اصل بازگشایی راه‌های ارتباطی بر عهده راهداری است اما راهداری هم امکانات مورد نیاز را ندارد و مجبور است تمام امکانات خود را صرف نگهداری و بازگشایی مسیرهای اصلی و ترانزیتی استان مانند گردنه صائین در مسیر سراب به اردبیل کند. متاسفانه آنجا هم کار به درستی انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر امکانات راهداری شهرستان اردبیل هم درگیر بازگشایی مسیر گردنه‌های سرچم، مغان و حیران هم است و نمی‌تواند به مسیرهای دیگر کمک رسانی کند.

نعمتی تصریح کرد: متاسفانه شهرستان‌ها ول شده‌اند و امکاناتی وجود ندارد. راه‌های روستایی هم که به طور کامل رها شده‌اند. حتی مسیرهای روستایی چسبیده به راه‌های اصلی هم بازگشایی نمی‌شوند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: برای مثال روستای یامچی اولیا در شهرستان نیر تنها 300 متر راه روستایی دارد اما امکاناتی برای بازگشایی همین مسیر نیست.

وی در خصوص بازگشایی مسیرهای روستایی اضافه کرد: متاسفانه امکاناتی برای بازگشایی مسیرها وجود ندارد و برف همچنان می‌بارد و بر حجم برف نشسته در مسیرها افزوده‌ می‌شود. برای مثال راه‌های ارتباطی بخش کورائیم و دورسون خواجه در بخش مرکزی شهرستان نیر به طور کلی بسته است. باقی شهرستان‌ها هم همین وضعیت را دارند.

نعمتی تاکید کرد: متاسفانه امکانات در استان وجود ندارد و امکانات موجود هم تمام در مرکز استان یعنی اردبیل و برای استفاده در درون شهر مستقر شده است و شهرستان‌ها به حال خود رها شده‌اند.

وی ادامه داد: بارها شکایت و گلایه کردیم و درخواست دادیم اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی