نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها توصیه کرد: از تردد غیر ضرور در جاده‌های استان آذربایجان غربی به علت برف گرفتگی پرهیز شود
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
ایرج سلیمان زاده

سلیمان زاده با اشاره به بارش سنگین برف در استان آذربایجان غربی گفت: توصیه ما این است که تردد غیر ضرور در جاده های استان انجام نشود.

ایرج سلیمان‌زاده نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها در گفت‌وگو با پایگاه شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بارش سنگین برف در استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه در دو روز گذشته برف خوبی باریدن گرفت و تقریبا تمام استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به‌ویژه جنوب استان جغرافیای کوهستانی دارد گفت: به همین علت راه‌های ارتباطی سخت گذر است و با کم‌ترین برف مسدود می‌شود.

سلیمان زاده ادامه داد: در همین رابطه بارش برف دیروز باعث مسدود شدن راه 182 روستا شد که تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری و هلال احمر تعداد زیادی از راه های ارتباطی باز شده است.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: هرچند بارش امروز برف می‌تواند بار دیگر به بسته شدن راه‌های ارتباطی منجر شود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است بارش برف تا پنجشنبه ادامه داشته باشد.

وی در خصوص خسارت های وارد شده گفت: خوشبختانه خسارت مستقیمی به مردم وارد نشده است اما یخبندان جاده ها سبب شده است تصادفات جاده ای افزایش پیدا کند. بنابراین توصیه ما این است که در صورت عدم ضرورت رانندگان محترم در جاده‌های برف گیر استان به ویزه مسیر پیرانشهر به سردشت و شاهین دژ به سمت تکاب و به‌ویژه در ساعات پایان روز تردد نداشته باشند یا اگر ضرورتی وجود دارد با تجهیزات ایمنی حرکت کنند.

سلیمان زاده ادامه داد: روز گذشته در مسیر نقده به اشنویه و اشنویه به ارومیه بیش از 80 دستگاه خودرو در برف و کولاک گیر کرده بودند و که خوشبختانه با تلاش جدی نیروهای امدادی هلال احمر نجات پیدا کردند.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها در خصوص مسدود شدن راه های ارتباطی روستایی تصریح کرد: در طول سال جاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در بیش از 95 درصد روستاهای جنوب استان و مناطق سخت گذر اقدام به پخش نفت سفید کرده است که براساس پیش‌بینی احتمال مسدود شدن راه‌ها بوده است و انتظار می رود تا پایان سال هم باز چنین اتفاقی رخ دهد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی