عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: بدون شفاف سازی اختیارات شوراها، این نهاد موفق نخواهد شد
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
آبتین امیری

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شوراها پارلمان ملی هستند و باید بازگو کننده مطالبات و‌ خواسته های مردم باشند، اما بدلیل عدم شفاف سازی در حوزه اختیارات نتوانسته اند این مسئولیت را به خوبی ادا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، آبتین امیری عضو شورای اسلامی شهربندرعباس در نشست علنی شورای اسلامی بندرعباس که با حضور دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها برگزار شد، گفت: مشکلات شوراها مشکلات ساختاری است، مشکلی نیست که با آمدن ورفتن افراد حل شود. این مشکلات یکپارچه در سراسر کشور جاری است و دامن همه شوراها را گرفته است.

وی گفت: شوراها در عملکرد جمعی موفق نبوده اند و اگر موفقیتی بوده به تلاش ها و ظرفیت شخصی برخی اعضا شورا برمی گردد که از توان و ارتباطات شخصی خود برای حل برخی از مشکلات مردم استفاده کرده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندر عباس گفت: در تمامی دنیا شوراها نقش پارلمان‌های محلی را ایفا می‌کنند و در این جوامع در سایه مدیریت جامع شهری به موازی کاری در حوزه مدیریت شهری پایان داده است، اما در کشورما نه شاهد تثبیت اختیارات شوراها و نه شاهد مدیریت جامع شهری هستیم که نتیجه آن موازی کاری و بعضا هماهنگی و تقابل نهادها در حوزه مدیریت شهری است.

وی گفت: با وجود همه مشکلات ، شوراها تنها نهادی هستند که می‌تواند مطالبات و خواسته‌های مردم را بیان کنند، لذا تضعیف شوراها، چیزی جزء تضعیف مردم نیست.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی