نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: دولت بسترهای لازم برای درآمد پایدار شهرداری ها را ایجاد کند
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
فرهاد نیک نهاد

نیک نهاد با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم باید از شهرداری ها حمایت کنیم گفت: سیاست دولت باید به این سمت برود که بستر های لازم برای درآمد پایدار شهرداری ها ایجاد شود.

فرهاد نیک نهاد نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به عملکرد شورای شهر ماکلوان گفت: از جمله کارهایی که در این دوره انجام شده است می توان به تصویب نقشه طرح هادی شهر، پیگیری طرح تفصیلی شهر، پیگیری کاهش حریم محور اصلی شهر از 35.5 متر به 22.5 متر با حفظ شرایط موجود، پیگیری دیوار گذاری رودخانه ماسوله رودخان و تهیه طرح تکمیلی آن، عقد قرارداد احداث پارک جنگلی 50 هکتاری ماکلوان بین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی، احداث بلوار شهر ماکلوان با هزینه 10 میلیارد تومان، تلاش برای تعیین تکلیف زمین های داخل حریم، پیگیری طرح بام سبز اشاره کرد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم راهگشای مردم باشیم باید بتوانیم به طریقی مشکلات را حل کنیم. ما به شهرداری ها برای این کار کمک کنیم تا با ایجاد درآمد پایدار فشار از روی دوش مردم کاسته شود.

نیک نهاد ادامه داد: سیاست دولت باید به این سمت برود که بستر های لازم برای درآمد پایدار شهرداری ها ایجاد شود.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها افزود: در سال 1382 تسطیح اراضی صورت گرفت و تعدادی از شهرندان ما با کسری زمین مواجه شدند. آن زمان مسئولان مربوطه به جای برطرف کردن کسورات باشند برای کاستن از اعتراضات مردم از زمین های ادعایی در اختیار مردم گذاشته اند که این امر خلاف قانون است.

وی افزود: درخواست من از اعضای محترم شورای تامین برای روشن شدن موضوع به این مسئله ورود کرده و مشخص کنند کجا و توسط چه کسی تخلف انجام شده است؟

نیک نهاد تصریح کرد: خدمات کشاورزی به عنوان کارفرما، پیمانکار به عنوان مجری، نماینده کشاورزان به عنوان مطلع و رابط بین مردم و مسئولین مربوطه در این مسئله دخیل بودند. بنابراین باید مشخص شود چه اتفاقی رخ داده است که زمین های مردم دچار کسری شده است؟

وی در پایان گفت: بنده این موضوع را از طریق رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری کرده و از وی درخواست کرده ام که جهت روشن شدن اذهان عمومی این موضوع را از طریق بازرسی استان گیلان پیگیری کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی