نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: کاهش ابتلا به ویروس کرونا در گرو کاهش مسافرت ها به استان مازندران
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
سید علی آقامیری

آقامیری با بیان اینکه وضعیت استان مازندران از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرمز است گفت: کاهش مسافرت ها در کاهش ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار است.

سید علی آقامیری نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در استان مازندران گفت: در بحث همه‌گیری ویروس کرونا ما دوره های اوج داشتیم که اولین دوره آن از اسفند 98 تا پایان فروردین بود که استان مازندران به دلیل حضور گردشگران آسیب زیادی دید و شیوع ویروس افزایش یافت.

وی ادامه داد: در پیک دوم که در اواخر بهار شروع شد به دلیل ایجاد کنترل های بیشتر برای جلوگیری از مسافرت ها میزان ابتلای ویروس در استان مازندران کاهش یافت و وضعیت بهتر شد.

آقامیری افزود: با شروع تابستان و کاهش کنترل‌ها و عادی شدن موضوع برای مردم بار دیگر ما شاهد افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران بودیم. این افزایش مسافرت‌ها سبب شد سومین اوج ابتلا به کرونا شکل بگیرد و وضعیت استان را بدتر کند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: اکنون وضعیت مسافرت در استان مازندران تفاوت کرده است و مانند قبل نیست که ما تنها در تعطیلات شاهد مسافر باشیم. مسافرت‌ها به استان مازندران دائمی شده است و ما هر هفته شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران از سایر مناطق کشور به ویژه تهران به استان هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه حساسیت مردم در این زمینه هم کمتر شده است و چون موضوع عادی شده مردم کمتر رعایت می‌کنند. همین سبب افزایش همه گیری کرونا شده است که استان مازندران هم در وضعیت بدی قرار دارد.

آقامیری با بیان اینکه دستگاه های مسئول در این زمینه ورود پیدا کرده اند تصریح کرد: در این مدت تلاش شده است که ورود مسافران را محدود کنند چرا که وضعیت استان مازندران قرمز است و امکانات پزشکی نیز جوابگوی نیاز نیست.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها ضمن تشکر از کادر درمان و مدافعان سلامت گفت: ما می‌دانیم که کادر درمان خسته و فرسوده شده اند. ما قدردان زحمات و جانفشانی آنها هستیم و امیدواریم که با کاهش ابتلا به بیماری زحمت این عزیزان هم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیریش این حجم از بیمار کم است گفت: خوشبختانه این فرهنگ در میان مردم جا افتاده است که همه مبتلایان به کرونا نباید در بیمارستان بستری شوند و بسیاری از مردم تا زمانی که به وضعیت اورژانسی نرسیده‌اند در خانه می‌مانند و دوره نقاهت را تا بهبود کامل می‌گذرانند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی