از سوی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها پتانسیل ها و مشکلات استان بوشهر تشریح شد
يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی گفت: بوشهر یکی از استان هایی است که از نظر نفت، گاز، شیلات و معادن پتانسیل های زیادی دارد. استان می تواند با توجه به پتانسیل های موجود از نظر اشتغال و فعالیت های اقتصادی در رده نخست کشور قرار گیرد.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی در کشور اظهارداشت: شوراها منتخب مردم هستند که با علم و درایت و دانش شورایی می توانند بسیاری از مشکلات استان و یا کشور را احصا و به سمع و نظر مسئولان برسانند.

وی گفت: زمانی بود یک عضو وقتی به یک مسئول مراجعه می کرد آن مسئول از شورای عالی استان ها هیچ گونه اطلاعات و آگاهی نسبت به وظایف و جایگاه شورای عالی استان ها نداشت. در واقع فردی که به مسئولی مراجعه می کرد در ابتدا بایستی نقش و وظایف شورای عالی استان ها را تشریح می کرد و بعد مطالبه خود و خواسته خود را مطرح می کرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها تصریح کرد: ولی امروزه شاهد هستیم که صدا و سیما، فضای مجازی و شخص احمدی رئیس شورای عالی استان ها که یک فرد توانمند است باهوش و استعدادی که دارد و با زمانی که صرف شوراها می کند توانسته در شناساندن شورای عالی استان ها نقش اساسی ایفا کند. ایشان با استفاده از نیروی جوانی خود توانسته در حل مسائل و مشکلاتی را که شوراهای اسلامی دارند نقش اساسی ایفا کند.

فاطمی افزود: ایشان توانسته اند مشکلات را از نزدیک مشاهده کنند. ارتباطات و تعاملات خیلی در این دوره بهتر شده است. اگر این روند ادامه پیدا کند و در کنار آن یک سری از قوانین شوراهای اسلامی با توجه به اصول قانونی اساسی اصلاح شود می تواند شورای عالی استان ها و شوراهای اسلامی به جایگاه اصلی خود در قانون اساسی دست پید اکند و تبع آن اعضای این شوراها می توانند بسیار از مشکلات را در کنار مسئولین مرتفع کنند.

وی در ادامه سخنان خود از ظرفیت های استان متبوعش سخن گفت و تصریح کرد: بوشهر یکی از استان هایی است که از نظر نفت، گاز، شیلات و معادن پتانسیل های زیادی دارد و استان می تواند با توجه به پتانسیل های موجود از نظر اشتغال و فعالیت های اقتصادی در رده نخست قرار گیرد. واقعا حیف است که استان بوشهر جز استان هایی نام ببریم که سطح بیکاری در آن زیاد است. این مهم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها تصریح کرد: بوشهر نیروهایی دارد که هم از نظر تحصیلات و هم از نظر علمی و تجربه کار آمد هستند. و در سطوح پائین تر نیز می توانند فعالیت داشته باشند.

فاطمی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: بوشهر در بخش کشاورزی، گلخانه و کاشت نشا محصولات خارج از فصل فعالیت دارد که می طلبد دولت در این راستا تسهیلات ویژه برای کشاورزان در نظربگیرد. و در بعضی موارد که کشاورزان با شکست هایی مواجه می شوند به خصوص درزمان شیوع ویروس کرونا ، مساعدت ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بوشهر بهترین گلخانه را دارد و درتولید محصولات خارج از فصل نقش مهمی دارد گفت: کشاورزی استان می تواند نیازهای کشور و حتی خارج از کشور را تامین کند. بنابراین در خواست داریم که بانک کشاورزی و دولت به داد کشاورزان برسد تا بتوانند روند فعالیت خود را به خوبی ادامه دهند.   

این عضو شورای عالی استان ها افزود: استان بوشهر در کنار دریا هم می تواند صید ماهی داشته باشد و در طرح ماهی درقفس که یکی از بهترین طرح ها است که می تواند آینده استان را در بخش اشتغال متحول کند، نیازمند پشتیبانی است.

فاطمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این روزهای افرادی که با ته لنجی فعالیت می کنند خیلی سخت می گذرد تاکید کرد: امرار معاش آن ها از طریق لنج هاست. دولت بایستی برای این افراد و صیادان تدبیر لازم را بیاندیشند. همچنین ملوان ها و افرادی که در دریا مشغول هستند لازم است، تامین اجتماعی بحث بیمه آن ها را پیگیری کند. و به صورت پاره وقت نباشد و به صورت دائمی باشد.

فاطمی با تاکید بر اینکه در استان بوشهر با وجود دریا، بحران آب داریم بیان کرد: چاه ها خشک شده اند و آب کمتری دارند که می توان ازآب شیرین کن های پیشرفته استفاده کرد.

وی در پایان سخنان خود به مشکلات جاده ای اشاره کرد و افزود: در بحث جاده استان بوشهر مسیر دیلم به خوزستان، مسیر کاکی به بردخون دیر که به علت کم عرض بودن حوادث زیادی در اتفاق افتاده است و مسیر تنگستان به دیر نامناسب و هرساله تلفات زیادی دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی