رئیس شورای عالی استان ها در برنامه در انتهای الوند: نقش موثر شورای عالی استان ها در جهش تولید/ صدای مردم روستاها و شهرها هستیم
سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
انتهای الوند

علیرضا احمدی گفت: در شورای عالی استان ها برای جهش تولید یک شورای راهبردی تشکیل شده است. پکیج های سرمایه گذاری در شهرها و روستاها در شورای راهبری احصا می شود و به سرمایه گذاران معرفی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند گفت: شورای عالی استان ها یک نهاد سیاست گذار است و عملا می تواند در سیاست گذاری ها نقش داشته باشد.

* تشکیل شورای راهبردی برای ایجاد اشتغال

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نام گذاری سال 99 به نام سال جهش تولید شورای عالی استانها چه نقشی می تواند ایفا کند گفت: اولا باید بدانیم که شوراها و شهرداری ها در سیاست گذاری و اجرا می توانند نقش ایفا کنند.

احمدی ادامه داد: در شورای عالی استان ها برای جهش تولید یک شورای راهبردی تشکیل شده است. نام این شورا شورای راهبردی سرمایه گذاری و اقتصاد شهری و روستایی است.

رئیس شورای عالی استان ها در تشریح عملکرد این شورای راهبردی بیان کرد: پکیج های سرمایه گذاری در شهرها و روستاها در شورای راهبری احصا می شود و این پکیج ها را به  سرمایه گذارانی که در کشور هستند و در حوزه سرمایه گذاری نقش آفرینی می کنند معرفی می کنیم.

احمدی با بیان اینکه در شورای راهبردی از دستگاه های اجرایی و افراد حقیقی حضور دارند افزود: هدفمان در شورای راهبردی این است که با پول بازی نشود. عملا همین قیمت های دلار و اتفاقاتی که رخ می دهد نتیجه این است که با پول بازی می شود.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که مردم کشورمان به سمت و سوی سرمایه گذاری حرکت کنند چرا که سرمایه گذاری باعث ایجاد اشتغال و ایجاد اشتغال نیز بسیاری از مشکلات مردم را مرتفع می کند.

* نبود شغل مناسب دلیل اصلی مشکلات مردم

احمدی دلیل اصلی مشکلات مردم را نبود شغل مناسب عنوان و تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران کشور ما به سمت سرمایه گذاری در شهرها و روستاها سوق پیدا کنند عملا اشتغال نیز ایجاد می شود. عملا شعار سال نیز که مقام معظم رهبری نام گذاری کرده اند محقق خواهد شد. این مهم را در شورای عالی استان ها پیگیر هستیم.

رئیس شورای عالی استان ها در ادامه سخنان خود در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند بیان کرد: شاهد  هستیم که فعالیت عمده در شهرها و روستاها بر عهده شهرداری ها و دهیاری هاست. مباحثی را که استانداران مطرح می کنند مجری آن ها شهرداری ها و دهیاری ها هستند. جمع آوری پسماند، ضد عفونی و حمل و نقل عمومی نیز نمونه ای از این فعالیت هاست.

* نحوه انحلال مصوبات شوراها

احمدی در ادامه با اشاره به مصوبات شورای عالی استان ها افزود: شورای عالی استان ها در حیطه اختیارات خود مصوباتی دارد که بعد از طی مراحل قانونی ثبت روزنامه رسمی می شود و برای دستگاه ها لازم الاجرا است. این مصوبات می تواند ابطال شود . ممکن است شورای عالی استان ها مصوبه ای داشته باشد و شخصی به این نتیجه برسد که این مصوبه خلاف قانون است. در این صورت می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند و این مصوبه پس از طی یک فرآیند بررسی ابطال می شود.

وی یکی از مهمترین وظایف و اختیارات شورای عالی استان ها را ارائه طرح به مجلس عنوان و بیان کرد: تنها دستگاهی هستیم که می توانیم موازی دولت طرح به مجلس ارسال کنیم. در حال حاضر سعی میکنیم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی استانها گفت: ارسال طرح شورای عالی استان ها به مجلس در مدت زمان کمتری انجام می شود و در کمیسیون های تخصصی شورای عالی استان ها تلاش می کنیم همراه با دقت، سرعت را نیز مد نظر قرار دهیم. در دولت یک لایحه ای بخواهد تدوین شود و به مجلس ارسال شود ممکن است یک یا 2 سال زمان ببرد.

* نقش طرح مدیریت یکپارچه شهری در حل مشکلات مردم

بالاترین مقام شورایی در کشور در ادامه افزود: طرح مدیریت یکپارچه شهری را اخیرا شورای عالی استان ها به مجلس ارسال کرده است ولی هنوز اعلام وصول نشده است. درصورتی که این طرح در مجلس مصوب شود با لطف خدا خیلی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

* شورای عالی استان ها صدای مردم روستاها و شهرها

احمدی همچنین در ادامه به تشریح نحوه انحلال یک شورا در صورت بروز تخلف پرداخت و برای جلوگیری از بروز تخلفات در کشور به راه اندازی سامانه ملی ثبت تخلفات شورای عالی استان ها اشاره کرد.

وی افزود: عمده فعالیت این سامانه به شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص دارد و در کنار این ها گزینه سایر دستگاه ها نیز وجود دارد. عملا مردم با مسئولین در ارتباط نیستند. در سامانه ثبت تخلفات تلاشمان این است که صدای مردم روستاها و شهرهای خود باشیم.

رئیس شورای عالی استانها در پایان سخنان خود گفت: بسیاری از شکایاتی که شده است مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز است. ساخت و سازهای غیر مجاز نارضایتی همسایگان را در پی دارد.

وی افزود: برای مثال ساختمانی که بیشتر از 3 طبقه نمی تواند باشد شاهد هستیم که بیشتر ساخته می شود و مشکلاتی را برای همسایگان به وجود می آورد. در این راستا اصلاح ماده 100 شهرداری ها در کمسیون کلانشهرهای دولت پیگیری می شود که عملا تکمیل شده است و تنها یک جلسه دیگر نیاز دارد تا نواقص آن مرتفع شود.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی