نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها تاکید کرد ضرورت رسیدگی به آثار باستانی شهرستان دشتی، دشستان و عسلویه/ نقش موثر آثار باستانی در ایجاد اشتغال زایی
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
سید علی اکبر فاطمی

سید علی اکبر فاطمی گفت: سازمان میراث فرهنگی بایستی مرمت و بازسازی آثار باستانی کلات، قلعه داراب خان و سیراف که در شهرستان کنگان قرار دارد را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با تاکید بر ضرورت بازسازی آثار باستانی شهرستان های دشتی و دشستان گفت: دراین رابطه باید سازمان میراث فرهنگی اعتبار ویژه در نظر بگیرد. این مهم می تواند در اشتغال زایی جوانان این منطقه نیز نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه استحکام بخشی به پل مشیر الدوله که به پل مشیر نیز معروف است آغاز شده است گفت: پل مشیر مربوط به دوره صفوی تا دوره قاجار است و سال های سال است که با توجه به تغییر نقش راه مورد استفاده قرار نمی گیرد. لذا با توجه به قدمت آن مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها افزود: سازمان میراث فرهنگی بایستی آثار باستانی کلات، قلعه داراب خان و سیراف  که در شهرستان کنگان قرار دارد؛ نیز مورد توجه قرار دهد و با در نظر گرفتن اعتبار مناسب نسبت به مرمت کردن آن ها اقدام کند.

فاطمی با تاکید بر اینکه بایستی آثار باستانی شهرستان های دشتی ، دشستان و شهرستان عسلویه مورد توجه جدی قرار گیرد تصریح کرد: این مهم هم به لحاظ جذب گردشگر و هم به لحاظ اشتغال زایی می تواند نقش مهمی ایفا کند. امیدواریم به این آثار باستانی ها نیز مانند استحکام بخشی پل مشیر هر چه سریعتر رسیدگی شود.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی