مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید: مدیریت شهری بازار ارائه کسب و کارهای خانگی را ایجاد کند/ افتتاح صندوق تامین مالی در 5 هزار روستا در آینده نزدیک
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
نورالله زاده

نورالله زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید توسعه کسب و کارهای خانگی را در برنامه دارد بیان کرد: مدیریت شهری می تواند بازار مربوط به عرضه محصولات تولید شده را ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که امروز (پنجشنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد گفت: توسعه پایدار روستایی و نوآوری بازار آفرین یک پارادایم جدید در دنیا است که یک جهش و توسعه و نوآوری در بازار به وجود می آورد.

وی افزود: برای مثال اگر ما در حوزه کسب و کارهای خانگی بتوانیم یک توسعه را ایجاد کنیم حتما بازار فروش این محصولات باید از سوی مدیریت شهری در شهرها و روستاها توسعه پیدا کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: اینگونه کسب و کارها باعث توسعه شهر و روستا می شود و از این رو مدیریت شهری باید به توسعه بازار هدف عرضه و فروش آن محسول تولید شده کمک کند.

وی به نمونه های از همکاری با شهرداری تهران و اصفهان اشاره کرد و گفت: در این دو شهر برای توسعه و نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تفاهم نامه هایی داشته ایم.

نورالله زاده با اشاره به موضوع بافت فرسوده در شهرها، توضیح داد: در تهران در پنج منطقه بافت فرسوده داریم که طراحی خوبی برای ساخت و بازسازی این بافت فرسوده انجام شده است.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که با ظرفیت مدیریت شهری بتوانیم به صورت مشترک کار توسعه منطقه ای را در روستاها و شهرها انجام بدهیم و ظرفیت های مناطق روستایی را توسعه بدهیم.

نورالله زاده ادامه داد: امروز در ۲۴۷۰ روستا از مجموع روستاهای کشور بررسی نشان داده است که دو مشکل اصلی وجود دارد یکی نبود منابع مالی کافی و دوم سخت بودن مسیر دستیابی به این منابع مالی.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان داشت: سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادینی که در روستاها وجود دارد در نظام تامین مالی به رسمیت شناخته نمی شود. یعنی اگر فردی از یک روستا بیاید و بگوید من فلان فرد خوش نام در فلان روستا هستم بانک و نظام رسمی تامین مالی این موضوع را قبول نمی کند.

وی ادامه داد: از این رو نظام تامین منابع مالی محلی را تدوین کردیم و صندوق تامین منابع مالی روستایی را شکل دادیم و بنا داریم تا سال آینده در ۵ هزار روستا این صندوق ها را افتتاح کنیم.

نورالله زاده گفت: به این ترتیب دسترسی روستاییان به منابع مالی سهل الوصول تر شده و دیگر آن مسیر سخت و مشقت بار اثبات توانایی طی نخواهد شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی