نائب رئیس شورای عالی استان ها : عدالت برای کارکنان شهرداری‌ها برقرار می شود/ ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها از اساسی‌ترین مباحث شورای عالی استان‌ها ‎
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

حمید بادامی نجات گفت: شوراها در توسعه متناسب و متوازن کشور می‌توانند نقش موثری داشته باشند، زیرا شناخت آنها از مناطق بسیار دقیق است؛ از این‌رو امیدواریم مجلس و دولت در راستای بهبود شرایط موجود، بیش از این‎ها همراهی شورای عالی استان‌ها جدی گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حمید بادامی‌نجات نائب رئیس شورای عالی استان ها ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در زمینه افزایش حقوق کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران، اظهارداشت: ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها از اساسی‌ترین مباحث مورد تأکید شورای عالی استان‌هاست که خوشبختانه مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفت.

افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‏های کشور

وی از تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‏های کشور در هیات وزیران به استناد آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاحیه بعدی آن و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان، خبر داد و گفت: ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری‌ها را یکی از دغدغه‌های اساسی شورای عالی استان‌ها است.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها افزود: متأسفانه با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش‌ حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی از سال ۸۸ به بعد صورت پذیرفته است که کارکنان شهرداری‌ها از این مزایا بهره‌مند نشدند.

بادامی نجات تاکید کرد: پیشنهاد افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها و شهرداران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به‌منظور رفع تبعیض موجود میان حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها با مدیران و کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده بود.

وی همچنین با اشاره به افزایش۳۰ درصدی فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‏ها و افزایش فوق‌العاده جذب شهرداران براساس مصوبه ۲۷ بهمن ۹۸ هیأت وزیران تصریح کرد: شکاف موجود در تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی با شهرداران و کارکنان شهرداری‏ها به دلیل ابلاغ بخشنامه ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، به طرز قابل ملاحظه و تصاعدی افزایش یافت.

نائب رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‏ها، پیشنهاد مجدد مبنی بر افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها و شهرداران از سوی وزارت کشور تدوین و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و در نهایت همزمان با هفته دولت در هیأت وزیران تصویب شد.

لایحه ساماندهی نیروهای شهرداری‌ها تصویب شد

بادامی نجات در ادامه سخنان خودر ادامه از تصویب کلیات لایحه ۸ ماده‌ای ساماندهی نیروهای شهرداری‌های کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با توجه به اینکه آیین‌نامه استخدامی نیروهای شهرداری بدون برنامه و ضوابط بوده است، گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها جزو اولویت‌های شورای عالی استان‌ها محسوب می‎شود؛ از این‌رو ایجاد این قانون به نظام‌مند کردن استخدام نیروها در شهرداری‌ها منتهی می‌شود و شهرداری‌ها برای نخستین‌بار دارای قانون استخدامی مستقل از خدمات کشوری، خواهند بود.

بادامی‌نجات افزود: پس از اجرای این طرح، حدود ۳۵۰ هزار نفر از نیروهای فعال در شهرداری‌های کشور ساماندهی خواهند شد.

وی اظهار کرد: عدالت پرداخت پاداش، امنیت شغلی، اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق و دستمزد در شهرداری، توجه به تخصص افراد و جلوگیری از استخدام بدون ضوابط از جمله اهدافی است که از طریق لایحه ساماندهی نیروهای شهرداری‌های کشور دنبال می‌شود.

 

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی