احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: با مطالعه تجربیات موجود و آسیبشناسی میتوان چالشهای موجود در سامانه شهرزاد را برطرف کرد و با این اقدام، سامانه تاکسی شهرزاد بهزودی جای خود را در بین شهروندان باز خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای عالی استانها، جلسه بررسی وضعیت سامانه برخط تاکسی اینترنتی شهرزاد بهعنوان یکی از مصادیق و احکام برنامه هوشمندسازی شهر تهران در کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران با حضور احمد صادقی رئیس کمیته، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی، اعضای کمیته شفافیت و هوشمندسازی و معاونان این سازمان برگزار شد.
احمد صادقی در این جلسه گفت: در راستای تحقق احکام هوشمندسازی، ایجاد سامانه برخط تاکسیرانی یکی از موضوعاتی بود که مدنظر شورای ششم قرار گرفت و خوشبختانه این سامانه امروز در شهرداری راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه این تجربه تازهای در عرصه مدیریت شهری و دنیا نیست، گفت: خیلی قبلتر از پلتفرمهای داخلی، سامانههای برخط تاکسی در دنیا آغاز به کارکردهاند و در داخل کشور هم این تجربه وجود دارد و در عرصه مدیریت شهری نیز یکبار تجربه ایجاد پلتفرم تاکسی اینترنتی وجود دارد.
صادقی افزود: با مطالعه تجربیات موجود و آسیبشناسی میتوان چالشهای موجود این سامانه را برطرف کرد و سامانه تاکسی شهرزاد بهزودی جای خود را در بین شهروندان باز خواهد کرد. اینکه در ابتدای راهاندازی یک اپلیکیشن مشکلات و موانعی وجود داشته باشد طبیعی است اما مهم ادامه راه و برطرف ساختن موانع در کمترین زمان ممکن است.
رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای شهر افزود: انطباق طی مسیر بر مصوبات شورای شهر موضوع دیگری است که باید در ادامه راه مدنظر قرار گیرد. شورای شهر احکام صریح و شفافی در حوزه هوشمندسازی تدوین و تصویب کرده که بهیقین حرکت بر مسیر مصوبات شورا سبب موفقیت در طرحها خواهد شد.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد سامانههای بر خط در ارائه خدمات سبب دسترسی هر چه بیشتر شهروندان به این موارد خواهد شد و حملونقل ایمن، ارزان و در دسترس هم یکی از این مصادیق است که با ایجاد سامانههای برخط زمینه دسترسی هر چه بیشتر شهروندان به مدهای حملونقل فراهم می شود؛ بهویژه آنکه ما شاهد افزایش روزافزون تاکسیهای برقی و نیز نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم و شهروندان میتوانند بهترین و بهروزترین خدمات را بهصورت برخط از این سامانه دریافت کنند.
وی بار دیگر با تأکید بر این نکته که هر اقدام نوینی در ابتدای راه ایراداتی دارد، افزود: باتوجهبه تجربیات قبل هر چه سریعتر باید آسیبشناسی در زمینه ارائه خدمات صورت گیرد و چالشهای موجود بر طرف شود تا شهروندان بتوانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.
پایان پیام/