نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: محدودیت منابع مالی؛ سد راه پروژه‌های بهسازی و توسعه راه های مواصلاتی آذربایجان غربی
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۲
هاشم زاده سنگر

حسن هاشم‌زاده سنگر، گفت: رچند پروژه‌هایی در راستای توسعه و بهسازی راه‌ها تعریف شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها با تأخیر همراه بوده یا به دلیل محدودیت منابع مالی، به‌صورت نیمه‌تمام باقی مانده‌اند.

حسن هاشم‌زاده سنگر نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به چالش‌های زیرساختی و مسائل مرتبط با راه‌های مواصلاتی این استان، گفت: وضعیت فعلی بسیاری از محورهای اصلی و فرعی نامطلوب است و علی‌رغم موقعیت ژئوپلیتیکی آذربایجان غربی و هم‌مرزی با سه کشور مهم منطقه، بسیاری از جاده‌های استان از نظر ایمنی، کیفیت آسفالت و خدمات جانبی در سطح پایینی قرار دارند.

وی کمبود اعتبارات عمرانی، نبود تخصیص کافی منابع، بروکراسی اداری و توقف یا کندی در روند اجرای پروژه‌های راه‌سازی را از جمله دلایل اصلی وضعیت موجود عنوان کرد.

هاشم‌زاده همچنین شرایط اقلیمی استان، از جمله زمستان‌های سخت و طولانی، را عاملی برای فرسایش سریع راه‌ها و دشواری در نگهداری منظم آن‌ها دانست.

در میان محورهای بحرانی، او به راه‌های منتهی به مرزهای بازرگان، تمرچین، و سرو اشاره کرد که سهم عمده‌ای در حمل‌ونقل تجاری و ترانزیتی کشور دارند. همچنین جاده‌های بین‌شهری مانند ارومیه–مهاباد، ارومیه–خوی، و سردشت–پیرانشهر، به گفته هاشم‌زاده، نه‌تنها دچار مشکلات فنی و فرسودگی شده‌اند، بلکه از نظر تصادفات جاده‌ای نیز از نقاط پرخطر استان محسوب می‌شوند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: هرچند پروژه‌هایی در راستای توسعه و بهسازی این راه‌ها تعریف شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها با تأخیر همراه بوده یا به دلیل محدودیت منابع مالی، به‌صورت نیمه‌تمام باقی مانده‌اند.

وی در پایان بر لزوم یک برنامه‌ریزی دقیق، تخصیص اعتبارات پایدار، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیگیری جدی در سطح ملی تأکید کرد.

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی