
غفاری گفت: : از بندر شهید رجایی تا بندر آستارا که کریدور بسیار مهمی است و شمال را به جنوب کشور وصل میکند تنها جایی که اتوبان ندارد، در تالش است. در واقع مسیر اتصال جنوب شرق آسیا به سمت اوراسیا و روسیه برای یک کمربندی دچار چالش است.
علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استانها در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی شورای عالی استانها با بیان اینکه در مسیر کریدور شمال به جنوب که از منطقه تالش میگذرد تنها این شهر کمربندی ندارد، گفت: این جاده بینالمللی از داخل شهر عبور میکند و همین باعث مشکلات فراوانی برای مردم شده است.
وی افزود: این پروژه بیش از ده سال است که کلید خورده اما اقدامی در جهت اجرای آن و تملک مکانها، نشده است و در حالی که این طرح ابتدا با ۵۰۰ میلیارد انجام میشد اما در حال حاضر هزار میلیارد تومان فقط برای تملک لازم دارد.
عضو شورای عالی استانها ادامه داد: تمام دولتها اتمام طرحهای نیمهتمام را اولویت خود میدانند، بنابراین دولت این خواسته به حق مردم را در اولویت قرار داده و اجرای کمربندی تالش را به عنوان یک پروژه نیمه تمام ملی در مسیر عملیاتی شدن قرار دهد.
غفاری اظهار داشت: عدم وجود کمربندی در تالش باعث میشود در پیک تعطیل مسافران و مردم دچار سختی بشوند و ترافیک شدید ایجاد شود و مشاغل حساسی مانند بیمارستانها و آتشنشانی با معضل رو به رو شوند.
نماینده استان گیلان در شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: از بندر شهید رجایی تا بندر آستارا که کریدور بسیار مهمی است و شمال را به جنوب کشور وصل میکند تنها جایی که اتوبان ندارد، در تالش است. در واقع مسیر اتصال جنوب شرق آسیا به سمت اوراسیا و روسیه برای یک کمربندی دچار چالش است.
غفاری با بیان اینکه مردم تالش بیش از ۸۲ درصد به دکتر پزشکیان رأی دادهاند تصریح کرد: انتظار است برای این طرح ملی کددار اعتبار ملی اختصاص پیدا کند و کار را به اتمام برسانند چرا که با عدم اجرای کمربندی در تالش، فرصت به تهدید تبدیل شده است.
پایان پیام/